نحوه ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح می‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس گفت باید در نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بازبینی شود زیرا دستگاه اجرایی و مقام ریاست جمهوری جایگاه بسیار مهمی است و اشخاصی که واجد شرایط هستند باید بتوانند کاندیدا شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نحوه ثبت‌نام کاندیداها در انتخابات ریاست‌جمهوری اصلاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، محمدصالح جوکار با اشاره به تمهیدات کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس برای اصلاح قوانین انتخاباتی، اظهار داشت: پس از انتخاب ابوالفضل ابوترابی به عنوان مسئول کارگروه‌های اصلاح قوانین انتخاباتی این کارگروه باید ظرف یک ماه اصلاحات لازم را انجام دهد و آماده بررسی در صحن مجلس کند.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان مشکلات و نقیصه‌هایی که در قوانین انتخاباتی وجود دارد را باید برطرف کنیم.

وی افزود: نظارت بر انتخابات، نظارت بر تخلفات احتمالی شوراها و نظارت بر عملکرد شوراها و تلاش برای افزایش کارکرد شوراها نیز در دستور کار کمیسیون قرار دارد تا با یک نگاه جامع بتوانیم سلامت شوراها را در دوره آینده بیشتر و بهتر ببینیم.

جوکار با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراها برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس این است نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز ساماندهی شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بازبینی شود زیرا دستگاه اجرایی زیر نظر رئیس جمهوری بوده و جایگاه بسیار مهمی است و اشخاصی که واجد شرایط هستند باید بتوانند کاندیدا شوند.

جوکار اظهار داشت: همچنین مدیریت جامع شهری نیز یکی دیگر از اولویت‌های مهم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها است که بعد از طی فرایندهای کارشناسی در کارگروه‌های تخصصی و کمیسیون امروداخلی کشور و شوراها انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم در سطح شهرها نیز مدیریت‌هایی را شاهد باشیم که به نیازهای مردم پاسخگو باشند و به رفع مسائل شهری اهتمام داشته باشند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار