تعمیق و گسترش فرهنگ حجاب نیازمند آموزش های بنیادین و مستمر در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است

رشت (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تعمیق و گسترش فرهنگ حجاب نیازمند آموزش های بنیادین و مستمر در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

کد مطلب: ۱۰۹۷۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تعمیق و گسترش فرهنگ حجاب نیازمند آموزش های بنیادین و مستمر در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب در نشست کمیته عفاف و حجاب با اشاره به پیشینه فرهنگ حجاب در ایران گفت: حجاب از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی_ اسلامی است که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می رسد که با اسلام به اوج تعالی این فرهنگ توجه شایانی شده است.

وی با اشاره به اقدامات متعدد وزارت آموزش و پرورش در تعمیق این فرهنگ خاطرنشان کرد: آموزش معلمان و مدیران در ترویج فرهنگ عفاف، گنجاندن موضوع عفاف با تکیه بر روایات در کتب درسی همه مقاطع تحصیلی، آموزش احکام شرعی حجاب برای والدین، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با تأکید بر فرهنگ حجاب از طریق ظرفیت تشکل های دانش آموزی... بخشی از اقدامات آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبی مدیر حوزه های علمیه بانوان نیز در این نشست گفت: حجاب از شاخص های والای ارزشی است که انسانها حتی برای اعتلای آن حتی از جان خود گذشته اند. وی افزود: اسلام روش زندگی هدف دار را به ما می آموزد و برای همه ادوار زندگی انسان برنامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار