قدردانی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری مانور زلزله در زنجان

زنجان (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری مانور زلزله فرضی 6.2 ریشتری در زنجان به مناسبت سالگرد زلزله طارم و منجیل قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۷۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری مانور زلزله در زنجان

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: مانور فرضی زلزله 6،2 ریشتری در عمق 10 کیلومتری زمین شامگاه شنبه 29 خرداد امسال مصادف با سالگرد زلزله شهرستان طارم و رودبار سال 69، سرخه دیزج این شهرستان را لرزاند.
شهرام میرزایی افزود: با توجه به اینکه این حادثه خسارت های سنگین جانی و مالی را برای استان زنجان و استان های همجوار وارد کرد و به همین مناسبت مانور فرضی از پیش تعیین شده ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت پیش بینی شد تا میزان آمادگی در برابر بلایای طبیعی ارتقا یابد.
وی یادآوری کرد: مانور فرضی زلزله 6،2 ریشتری سرخه دیزج طارم با مسئولان جمعیت هلال احمر کشور و استاندار استان زنجان و مسئولان ارشد هماهنگی شد و هیچکدام از نیروهای عملیاتی از ساعت و زمان این مانور فرضی اطلاعی نداشتند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این زلزله فرضی ساعت 18:4 شامگاه شنبه 29 خرداد امسال در منطقه سرخه دیزج شهرستان طارم اتفاق افتاد که روستاهای تشویر، دستجرده و از جمله روستای ذاکر را متاثر از این حادثه لحاظ کردیم تا جمعیت هلال احمر شهرستان زنجان نیز وارد عملیات شود.
میرزایی تاکید کرد: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه سرخه دیزج تیم های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و گزارش های اولیه خود را ارائه دادند و به تبع آن مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان نیز که 24 ساعته پاسخگوی حوادث و اتفاقات است موضوع هماهنگی و اطلاع رسانی دعوت از مدیران، معاونین، همکاران، داوطلبان و امدادگران را انجام داد و سپس جلسه مدیریت بحران تشکیل شد.
وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی های لازم انجام و در سطح همه شعب جمعیت هلال احمر استان وضعیت قرمز اعلام شد، اظهار کرد: همه همکاران در شهرستان های استان زنجان موظف شدند داوطلبان، جوانان و امدادگران را فراخوان داده و در شعب حاضر و آماده باش شوند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور ارزیابی میزان توانایی و پاسخگویی همکاران و امدادگران به حوادث و سوانح، دستور اسکان اضطراری داده شد و در حین عملیات در روستاهای سرخه دیزج و ذاکر برپایی چادر انجام شد.
میرزایی افزود: بلافاصله از برخی شعب نیز اقلام بارگیری و به منطقه زلزله زده اعزام شد.
وی با تاکید بر اینکه حوادث و بلایای طبیعی متعددی در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بویژه در استان زنجان حوادث مختلفی داشتیم که آمادگی در برابر این حوادث و نقاط ضعف و قوت باید مورد پایش قرار گیرد تا آمادگی لازم در حوادث واقعی محقق شود و در کمترین زمان ممکن خدمات را به آسیب دیدگان ارائه دهیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی از برگزاری موفقیت آمیز این زلزله فرضی و سنجش میزان آمادگی تیم های عملیاتی، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، جوانان، تیم های واکنس سریع و کارکنان قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار