دواری: فضای مجازی مکمل آموزش معلمان و تسهیل کننده یادگیری دانش آموزان است

تهران (پانا) -  نادیا دواری، مدیر آموزش و پرورش منطقه7، پیرامون ساماندهی نیروی انسانی منطقه و آمادگی و توانمندسازی معلمان برای آموزش مجازی در سال تحصیلی پیش رو سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۹۷۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دواری: فضای مجازی مکمل آموزش معلمان و تسهیل کننده یادگیری دانش آموزان است

او در گفت و گو با پانا به سوالات زیر پاسخ داد.

ستاد ثبت نام منطقه 7 امسال با چه تغییراتی نسبت به سال گذشته مواجه است؟

ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید طبق روال سال های گذشته است. در مدارس دولتی، برای ورودی ها بر اساس محدوده جغرافیایی انجام می گیرد و اولیا محترم با مراجعه به مدارس تعیین شده، نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام می کنند. در صورتی که هر گونه تقاضایی داشته باشند به ستاد ثبت نام مراجعه و از طریق اتوماسیون اداری مجوز ثبت نام به مدارس ارسال می شود. با توجه به شرایط شیوع بیماری، سعی شده است اولیا کمترین مراجعه به مدارس و اداره داشته باشند.

سنجش پایه ورودی اول مدارس مجری بر چه اساسی انتخاب شده اند؟

منطقه باید امکان دسترسی را به صورت متوازن در غرب و شرق فراهم می کرد تا اولیا محترم با مشکلات رفت و آمد کمتری مواجه شوند. بنابراین برای این هدف، دبستان شهید غفاریان در خیابان سبلان جنوبی و دبستان شهید روح الهی در خیابان شهید بهشتی در نظر گرفته شد.

منطقه7 برای ساماندهی نیروی انسانی منطقه چه تدابیری برای سال جاری اندیشیده است؟

ساماندهی نیروی انسانی از دو جنبه کمی و کیفی حائز اهمیت است یعنی در عین حال که منطقه باید تلاش کند کلاس درسی خالی نباشد، از طرف دیگر باید کیفیت فعالیت های آموزشی که قطعا لازمه ساماندهی معلمان توانمند در مدارس بر اساس عدالت آموزشی است در دستور کار قرار گیرد، زیرا جابجایی همکاران و توزیع عادلانه نیروی انسانی مورد توجه قرار می گیرد.

به نظر شما شبکه شاد تا چه اندازه می تواند آموزش در سال تحصیلی پیش رو را تسهیل کند؟

وزارت آموزش و پرورش با راه اندازی شبکه شاد توجه ویژه به زیر ساخت های استفاده از آموزش در فضای مجازی داشته است و به تدریج که جلو می رویم امکانات بهتر و موثرتری را برای استفاده معلمین و دانش آموزان عزیز فراهم می کند، به هر حال همه ما ترجیح می دهیم شبکه داخلی را محور انجام یکسری فعالیت ها از جمله تعلیم و تربیت قرار دهیم. به نظر می رسد در شرایط بحرانی مثل شیوع بیماری کرونا و حتی در شرایط عادی نباید از فرصت استفاده از فضای مجازی برای آموزش صرف نظر کرد. فضای مجازی می تواند به عنوان مکمل و متمم بسیار مناسب آموزش حضوری در خدمت معلمان عزیز قرار گیرد و بکارگیری شیوه ها و روش های متناسب با آموزش مجازی را تسریع و تسهیل کند.

آیا تدبیری برای توانمندسازی معلم جهت آموزش در فضای مجازی اندیشیده اید؟

بر اساس اظهارات مسئولین ستاد کرونای کشور، احتمال اینکه بازگشایی مدارس با شرایط ویژه و متناسب با شیوع بیماری در سال تحصیلی آتی انجام شود، بسیار بالاست. آموزش معلمین در تابستان 99 در جهت توانمندسازی آنان برای تولیدات الکترونیکی و طراحی آموزشی با رویکرد تلفیقی آموزش حضوری و غیر حضوری در نظر گرفته شده است که امیدواریم کمک موثری در ارائه آموزش های کیفی در فضای مجازی در سال تحصیلی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار