هم اندیشی قطب 3 مدیران آموزش ابتدایی در منطقه۷

تهران (پانا) -هم اندیشی قطب 3 مدیران آموزش ابتدایی در محل دبستان هاجر با حضور نادیا دواری مدیر منطقه و گیتی ابراهیمی کارشناس مسئول ابتدایی برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۹۱۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
هم اندیشی قطب 3 مدیران آموزش ابتدایی در منطقه۷

به گزارش کارشناس اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 7 شهر تهران جلسه هم اندیشی قطب 3 مدیران آموزش ابتدایی روز دوشنبه صبح 9 دی ماه در محل دبستان هاجر با حضور دواری مدیر منطقه و ابراهیمی کارشناس مسئول ابتدایی برگزار گردید.

در این جلسه دواری بر اهمیت سواد خواندن، نوشتن و دقت در اختصاص فضا و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد. وی با اشاره به ماموریت آموزش و پرورش گفت وظیفه اصلی ما، تربیت بوده و کلیه فعالیت های ما در مدرسه باید در راستای تربیت باشدو آموزش یکی از اجزا و یا مولفه های تربیت است. تمام فعالیت های ما باید منجر به تربیت گردد و مراقب بود که ضد تربیت اتفاق نیفتد.

دواری همچنین در خصوص ارتباط موثر و مطلوب با اولیا،اظهار داشت این امر بسیار مهم است که تعامل با خانواده ها، بدون ایجاد خرج تراشی و تحمیل هزینه های اضافی به آنها باشد. وی افزود: نباید اعتماد اولیا از مدرسه سلب شده و احساس کنند که ما درک درستی از وضعیت آنان نداریم.

وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی و مدیریت فضاهای آموزشی برای ارائه خدمات بهتربه دانش آموزان هم تاکید کرد، با توجه به کمبود نیروی انسانی و فضای مطلوب آموزشی، لازم است همه مدیران دولتی و غیر دولتی مساعدت لازم را در ساماندهی دانش آموزان و نیروی انسانی با مسئولین منطقه داشته باشند.

دواری برگزاری جلسات هم اندیشی را یکی از موثرترین راهکارهای دانش افزایی و تبادل تجربیات مدیران و اداره بهتر واحد آموزشی برشمرد و براستمرار برگزاری این نشست ها و نیز شرکت فعال مدیران تاکید داشت. یکی از مهمترین موضوعات جلسه بحث تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا و جبران آموزش بود که تصمیم گرفته شد با اخذ مجوز از منطقه و بدون تحمیل هزینه ودریافت وجه از اولیا، کلاس های جبرانی در مدارس برگزار گردد.

وی همچنین از اهمیت و ضرورت دوره پیش دبستانی صحبت کرد که نو آموزان در دوره پیش دبستانی مفاهیم را درک می کنند، دردوره اول ابتدائی که در جهت رشد اجتماعی بسیار موثر است و در واقع سیر تکاملی رشد فردی و شکل گیری شخصیتی نوآموزان از دوره پیش دبستان آغاز شده و در دوره دوم ابتدایی مطالب در وجود ایشان نهادینه می گردد. سپس در دوره اول متوسطه آن چه پی ریزی شده، در نهایت به شکل گیری هویت می انجامد که در این صورت، دانش آموز در دوره دوم متوسطه دچار بحران هویت نخواهد شد.

در پایان نشست مدیران مدارس به بیان فعالیت های جاری خود در مدرسه پرداخته و مشکلات موجود را بازگو نمودند تا جهت رفع آن ها هم اندیشی گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار