رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان زنجان:

شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد

زنجان (پانا) - شهریه مدارس غیردولتی بر اساس مواد 15 و 16 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، علی بیات رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه که از طرف وزارت آموزش و پرورش تدوین شده انجام می‌گیرد.

بیات با اشاره به اینکه تعیین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس شرایط، امکانات و وضعیت هر مدرسه و متناسب با شاخص های آن آموزشگاه انجام می پذیرد، بیان کرد: مقطع تحصیلی، سطح فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، برنامه‌های مدارس طی سال تحصیلی، فعالیت‌های فوق برنامه، فضای فیزیکی، تجهیزات، ساعت آموزشی، تعداد کلاس، تعداد دانش‌آموز، ظرفیت نوسازی، میانگین حقوق و اجاره بها از جمله ملاک‌های الگوی تعیین شهریه است.

وی افزود: تعداد عوامل اجرایی، ماه‌های پرداخت حقوق به معلمان و کارکنان، بیمه کارکنان، تعداد نیروهای آزاد و سایر هزینه‌ها و شاخص‌های آموزش و پرورش در فرم مشخصی تعیین شده و این شاخص‌ها الگوی تعیین شهریه هر مدرسه را تشکیل می دهد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان با بیان اینکه شهریه متناسب با ساعات ارائه شده در قالب فعالیت‌های مدارس ارائه می‌شود، اضافه کرد: ساعات فوق برنامه آموزشی و پرورشی یکی از شاخص هایی است که از سوی موسسان مدارس ارائه و اعلام می‌شود و در تعیین شهریه دخیل می باشد.

بیات با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی و سطح آموزشی و پرورشی مدارس به عنوان یکی از شاخص‌های تأثیرگذار در تعیین شهریه است، گفت: شورای تعیین نرخ شهریه منطقه با توجه به عملکرد مدرسه شاخص‌های کیفیت‌بخشی مدرسه را که در الگو پیش‌بینی شده بررسی و تکمیل می کند تا متناسب با امتیاز عملکرد مدارس غیردولتی شهریه تعیین شود.
مدیران مدارس می بایست، شهریه ابلاغی را در محل ثبت نام و در معرض دید عموم الصاق کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان تاکید کرد: مدیران مدارس می بایست، شهریه ابلاغی را بصورت پوستر یا بنر تدوین و در محل ثبت نام و در معرض دید عموم الصاق نمایند و هنگام ثبت نام نسبت به انعقاد قرارداد شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند؛ در شرایط کنونی خانواده‌ها باید صرفا شهریه ثابت را پرداخت کنند؛ اولیا دانش آموزان می توانند با ورود به سامانه https://mosharekatha.ir/ شهریه مدارس مورد نظر خود را مشاهده کنند.

بیات افزود : تعیین و دریافت هزینه خدماتی از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل و ایاب و ذهاب از اولیای دانش آموزان و ... با تایید انجمن اولیا-مربیان مدرسه و کسب موافقت اداره آموزش و پرورش منطقه در زمان مقرر و پس از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است، ضمن آنکه استفاده از خدمات مذکور کاملا اختیاری است.
گفتنی است بیش از 14 هزار دانش آموز در 120 مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار