فولادوند: امور بانوان در جهت تکریم توسعه خدمت به بانوان ایجاد شده است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی کارشناسان امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در محل سالن جلسات اداره کل شهر تهران با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۴۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: امور بانوان در جهت تکریم توسعه خدمت به بانوان ایجاد شده است

فولادوند، مدیرکل شهر تهران با تبریک دهه کرامت گفت: حضرت معصومه(س) شاگرد پدر و برادرشان بودند و البته که امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) جایگاه بالایی در بین ما ایرانی ها دارند. امیدوارم ما پیرو واقعی ایشان باشیم و بیشترین احادیث اخلاقی و خانوادگی را ما از حضرت امام رضا(ع) داریم.

وی با تشکر از شکراله، مدیر سابق امور بانوان اداره کل شهر تهران گفت: جایگاه زنان در جامعه ما با توجه به تعالیم اسلامی ویژه است. امور بانوان هم در جهت تکریم توسعه خدمت به بانوان ایجاد شده و برای اینکه ما عقب افتادگی ها را جبران کنیم این مهم ایجاد شده است.

وی افزود: زن و مادر مولد جامعه است. مادر مولد زندگی است. بزرگترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی است که مادر آن را بوجود می آورد. زن در اسلام و قبل از اسلام مورد تکریم بوده و به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین شخصیت از او یاد می شود. ما باید به جایگاه زن اعتقاد داشته باشیم.

فولادوند با اشاره به اهمیت جایگاه زن در جامعه گفت: نبض تپنده جامعه در دست زنان است. وظایف متعددی برای ما تعریف شده که در راس آن توانمندسازی دختران است. دختران ما به دلایلی محدودتر هستند و همین باعث شده حق و حقوق شان در جامعه تضییع شود. زنان معلم و کارمند شغل سوم شان کارمندی هست. شغل همسرداری، مادری و بعد کارمندی که باید انجام وظیفه کنند.

وی افزود: جامعه زنان ما نیاز به توجه ویژه دارند و این مهم در فرهنگ ما برمی گردد که باید ترمیم شود. تفاوت جنسیتی را باید کمتر کنیم. اسلام بهترین دین است که راجع به مسایل شخصی بیشترین آموزش ها را دارد و باید توجه شود. بیشترین آسیب ها در حوزه دختران است زیرا با توجه به بافت اجتماعی زندگی ما دختران بیشتر در معرض آسیب هستند. ما نتوانستیم نیروی مجرب با روحیه به جامعه تحویل دهیم. ما باید تلاش کنیم فرهنگ ها را اصلاح کنیم و مقطعی کاری انجام نشود باید خانواده سالم باشد.

فولادوند گفت: اگر می‌خواهیم جامعه سالم و معتقد داشته باشیم باید به اصلاح فرهنگ ها به تناسب روز بپردازیم. در این جهان بی تقوایی، باید تقوا کمک کند تا از این تلاطم نجات پیدا کنیم و در این مهم خانواده اساس است که باید در راس آن مادر خانواده است. به فکر آموزش استاندارد و با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشید. باید تلاش کنیم مهارت تعامل با دیگران و ایجاد ارتباط با دیگران را پیگیر باشیم. ببینیم چند درصد سرفصل های درسی مهارت آموزی برای دانش آموزان دارد. باید اسباب نشاط برای دانش آموز فراهم کنیم و بعد منتظر کاهش آسیب ها باشیم. اموربانوان بهحوزه آسیب ها توجه ویژه بکنند و این مهم با اهنیت دادن به مهارت آموزی ممکن می شود. آموزش و پرورش در جهان به سمت آموزش مهارت زندگی به دانش آموزان رفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار