معلم بازنشسته و مدیر موسسه خیریه مهر گیتی در استودیو نگاه:

برای برقراری ارتباط بین دانش آموزان برخوردار و دانش آموزان کم برخوردار تلاش خواهم کرد

تهران (پانا) - معلم بازنشسته، مدیر موسسه خیریه مهرگیتی و خیر مدرسه‌ساز با حضور در استودیو نگاه تاکید کرد تمام سعی‌‌ام را برای برقراری ارتباط بین بخش برخوردار و بخش کم‌توان جامعه خواهم کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برای برقراری ارتباط بین دانش آموزان برخوردار و دانش آموزان کم برخوردار تلاش خواهم کرد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، زهرا گیتی نژاد معلم بازنشسته و خیر مدرسه‌ساز و مؤسس موسسه خیریه مهرگیتی با حضور دراستودیو نگاه، در مورد فعالیت‌های انجام داده در حوزه تجهیز و ساخت مدارس در مناطق مرزی و محروم و کمک به کودکان مناطق کم برخوردار صحبت کرد.

گیتی نژاد اظهار کرد: «در سال 1353 از طریق جذب معلمان پیمانی وارد آموزش‌ و پرورش شدم و بعد از یک سال در این دستگاه به‌صورت رسمی و در مقطع ابتدایی، با مدرک دیپلم استخدام شدم. سپس بعد از گذراندن برخی آموزش‌های ضمن خدمت توانستم وارد دانشگاه شده و تحصیلات را تا مقطع لیسانس ادامه دهم.»

وی افزود: «در سال1380 به‌عنوان سرگروه آموزشی شهر تهران، پس از حضور در دوره‌های آموزشی به‌عنوان مدرس طرح آموزش جهانی به مأموریت 3 روزه در شهرستان میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان عازم شدم. بعد از روز سوم به پیشنهاد رئیس اداره شهرستان برای بازدید مدارس به مناطق محروم شهرستان میرجاوه رفتیم. در20 کیلومتری شهرستان میرجاوه بادانش آموزان مدرسه‌ای مواجه شدم که علی‌رغم فقر و محرومیت، عاشقانه با معلم خود در کلاس درس ارتباط برقرار کرده بودند و همین باعث ایجاد جرقه‌ای در من برای انجام کارهای خیرانه در جهت کمک به دانش آموزان شد. به‌گونه‌ای که چند ماه بعد با کمک والدین خیر دانش‌آموزانم دریکی از مدارس تهران توانستم به آن منطقه برگردم و کلنگ اولین مدرسه را بزنم و پس از دو سال مدرسه را به دانش آموزان آن منطقه تحویل دادم.»

گیتی نژاد ادامه داد: «حس اعتماد اولیاء خیر دانش‌آموزانم، لذت افتتاح اولین مدرسه و دیدن خوشحالی دانش آموزان شهرستان میر جاوه در مدرسه جدید، باعث ادامه‌دارشان این فعالیت شد و من با کمک تیمی از خیرین، توانستیم در یک دوره 4 ساله تعداد 20 مدرسه را در مناطق صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساخته و تجهیز کنیم و پس‌ازآن هم موفق شدیم تعداد 35 مدرسه را در استان خراسان جنوبی بسازیم. سپس با کمک و راهنمایی مسئولان موفق به دریافت مجوز برای تأسیس موسسه خیریه‌ای بانام موسسه مهر گیتی شدیم.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صدور مجوز در پیشبرد کار و اعتماد جامعه خیرین مؤثر بوده است؟ گفت: «قبل از صدور مجوز بیشتر افرادی که به این موسسه در ساخت و تجهیز مدارس کمک می‌کردند جزو دوستان یا افرادی بودند که از طریق دوستانمان با من آشنا بودند ولی پس‌ازآن وقتی به‌صورت رسمی تائید و تبلیغ شدیم مسلماً تعداد افراد بیشتری به ما اعتماد کردند و تا امروز توانستیم از طریق همیاری و مشارکت مردمی بیش از500 مدرسه را ساخته و تحویل دهیم.»

گیتی نژاد ادامه داد: «اکنون به‌غیراز ساخت مدرسه در مناطق محروم قادر به انجام فعالیت‌های دیگری از قبیل ارسال بیش از 30 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم، اهدای3 هزار دستگاه کامپیوتر به مدارس در مناطق کم‌برخوردار، حمایت تحصیلی از 4 هزار دانش‌آموز در حال ترک تحصیل، ارسال بیش از7 هزار بسته لوازم‌التحریر در شروع سال تحصیلی به دانش آموزان و ... از طریق موسسه خیریه مهر گیتی هستیم.»

وی در مورد خدمات ارائه ‌شده در زمان شیوع بیماری کرونا از سوی مهرگیتی گفت: «در دوران شیوع کرونا تجهیزات پزشکی و وسایل ضدعفونی را برای3 بیمارستان بزرگ در تهران و بیمارستان‌های دو استان کردستان وسیستان بلوچستان فراهم کردیم و کمپینی را نیز تحت عنوان مدرسه آنلاین بساز«به‌صورت پایلوت در استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی کردیم که در آن از معلمان خواستیم مدل تدریس خود را برای ما ارسال کنند از بین معلمان 7 نفر را انتخاب کردیم و حدود 300 دستگاه تبلت و تلفن هوشمند در اختیار دانش آموزان پایه دوازدهم قراردادیم تا بتوانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند و برای کنکور آماده شوند.»

گیتی نژاد در پایان گفت: «با کمک جامعه خیرین در تلاش هستم تا ارتباط بین بخش برخوردار با بخش کم برخوردار و محروم جامعه را برقرار کنم و خوشحالم که توانستم در این مسیر اعتماد افراد را جلب کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار