از کتاب زندگینامه و کارنامه بانوی خیر مدرسه‌ساز «زهرا گیتی نژاد» رونمایی شد

تهران (پانا) - با حضور وزیر آموزش‌وپرورش از کتاب زندگینامه و کارنامه بانوی خیر مدرسه‌ساز زهرا گیتی نژاد رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
از کتاب زندگینامه و کارنامه بانوی خیر مدرسه‌ساز «زهرا گیتی نژاد» رونمایی شد

عصر امروز در مراسمی که در هتل پارسیان تهران برگزار شد با حضور محسن حاجی میرزایی از کتاب « زندگینامه و کارنامه خیر مدرسه‌ساز زهرا گیتی نژاد» رونمایی شد.

در این کتاب که از سوی جمعی از نویسندگان با عنوان شورای نویسندگان و تولید محتوا تألیف شده است به موضوع زندگینامه این بانوی خیر مدرسه‌ساز و کارنامه او در امر خداپسندانه مدرسه‌سازی پرداخته‌شده است.

زهرا گیتی نژاد، 16 اسفند1330 درتهران متولد و پس از طی دوران تحصیلی با توجه به علاقه‌اش به کسوت معلمی درمی‌آید و در مدارس تهران مشغول به تدریس می‌شود.

وی با عضویت در یونیسف در کلاس‌های طرح آموزش جهانی مشارکت و پس از موفقیت در کلاس‌ها به‌عنوان یکی از اعضای هسته مرکزی طرح آموزش جهانی در تهران انتخاب می‌شود که وظیفه تدوین محتواهای ارائه‌شده در کارگاه، به‌صورت بازی و فعالیت‌های جذاب برای سایر معلمان و دانش آموزان را بر عهده داشت.

در سال 1381 در قالب فعالیت در هسته مرکزی برای ارائه دوره‌های آموزشی به معلمان راهی استان سیستان و بلوچستان می‌شود. سفربه میرجاوه یکی از خاطرات مهم خانم گیتی نژاد و نقطه عطفی در زندگی اوست تا پا به عرصه مدرسه‌سازی بگذارد.

با احداث اولین مدرسه به نام قدسی نیلی در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در سال 1382 که با کمک خانم سیما نیلی انجام شد عملاً وارد عرصه خداپسندانه مدرسه‌سازی می‌شود.

با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که با کمک دوستان انجام می‌دهند موفق به ساخت 20 مدرسه در استان محروم سیستان و بلوچستان می‌شود در ادامه با همراهی تعدادی از خیرین وارد استان محروم خراسان جنوبی می‌شود و از سال 1387 تا 1391 موفق می‌شوند تعداد 35 مدرسه را احداث و به بهره‌برداری برسانند.

گیتی نژاد با ثبت موسسه خیریه در امر مدرسه‌سازی با عنوان موسسه گیتی مهر گیتی فعالیت‌های دیگری ازجمله؛ تجهیز مدارس، طرح حمایت تحصیلی، طرح رایانه برای همه، طرح کتاب و ... را برای ارسال به مناطق کمتر برخوردار را در این عرصه از سال 1391 آغاز و پیگیری می‌کند و بالاخره در سال 1399 با توجه به مشکلات پدید آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا اقداماتی را در خصوص فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق محروم ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به تهیه و ارسال تبلت، دستگاه تلفن همراه و سیستم رایانه برای دانش آموزان مناطق کم برخوردار اشاره کرد.

موسسه خیریه مهر گیتی با همکاری سازمان نوسازی مدارس اداره آموزش‌وپرورش و خیرین تاکنون موفق به ساخت بیش از ۳۲۰ مدرسه در مناطق کم برخوردار کشور شده است.

همچنین این موسسه باهدف فرهنگ‌سازی که بخش اعظمی از آن درگرو کتاب و کتاب‌خوانی است در طرحی جامع و دائمی، با کمک خیرین تاکنون موفق به اهدا سه میلیون و هفت‌صد هزار جلد کتاب درسی، کمک‌درسی، داستانی و غیره به دانش آموزان مناطق محروم شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار