در مراسم نکوداشت خیر مدرسه ساز، زهرا گیتی نژاد؛

حاجی میرزایی: ۳۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت برای اجرای طرح‌های خیرساز است

تهران (پانا) - به گفته وزیر آموزش و پرورش مدرسه در ساعات متمادی در سال‌های طولانی تحت یک برنامه با امکان ارزیابی، دانش‌آموز را تحت تعلیم قرار می‌دهد لذا آینده در مدرسه شکل می‌گیرد و افراد مدرسه ساز آینده سازی را انتخاب کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: ۳۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت برای اجرای طرح‌های خیرساز است

مراسم رونمایی از کتاب زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه‌ساز و تجلیل از اقدامات ارزنده او امروز عصر، 4 تیرماه 99 در هتل پارسیان آزادی با حضور وزیر آموزش و پرورش و برخی مسئولان این وزارتخانه برگزار شد.

حاجی میرزایی در این مراسم دهه کرامت را تبریک گفت، حضور خود را در جمع خیرین مدرسه ساز گرامیداشت و عنوان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های شما را ارج می‌نهد و امسال با اختصاص ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان به همراهی با شما خیرین افتخار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوارم این تلاش مبارک به ثمرات ارزشمندتری نایل شود وقتی صحبت از کار خیر می‌شود دایره آن گسترده است این افراد می‌کوشند از آلام مردم بکاهند و رنج محرومیت‌ها را کاهش دهند.

وی ادامه داد: در بین تمام کارهای خیر کار مدرسه سازی متمایز است چون مدرسه جایگاه متمایزی است جایگاهی که آینده سرزمین را می‌سازد هرجا سخن از تمدن سازی، فرهنگ سازی، تعالی و پیشرفت و توسعه است ۳ ابزار کلیدی به عنوان اصلی ترین عناصر سازنده تمدن و شکل دهنده تحول جهانی انسانی رخ می‌دهد؛ چشم‌ها برای دیدن، گوش برای شنیدن و قلب برای اندیشیدن در فرهنگ دینی.

حاجی میرزایی گفت: همه چیزی که به عنوان تمدن می‌شناسیم محصول این ۳ ابزار کلیدی است بدون این موارد تمدنی شکل نمی‌گرفت و آینده‌ای رقم نمی‌خورد انسان‌ها در شرایطی به دنیا می‌آیند که هیچ نمی‌دانند و این ۳ ابزار انسان را شکل می‌دهد، جوامع را می‌سازد و فرهنگ‌ها را پربار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را جایگاهی دانست که بالاترین مشروعیت برای تغذیه این ابزارها را برای پیشرفت بر عهده دارد و گفت: خانواده و جامعه نیز تغذیه این ابزارها هستند اما مدرسه در ساعات متمادی در سال‌های طولانی تحت یک برنامه با امکان ارزیابی، دانش‌آموز را تحت تعلیم قرار می‌دهد. آینده در مدرسه شکل می‌گیرد و افراد مدرسه ساز آینده سازی را انتخاب کردند.

وی عنوان کرد: مدرسه یک ساختمان نیست رفیع ترین بنای زندگی انسان و جامعه است مدرسه باید انسان را برای زیستن خوداتکا و توانمند آماده کند و ما این را ماموریت خود می‌دانیم تلاش می‌کنیم نسل ما توانمند، کارامد، خلاق و تمدن ساز باشد.

وی اشاره کرد: در طول مدت مسئولیتم در تعلیم و تربیت هرجا که صحبت از مدرسه سازی است، یکی از پاهای ثابت و متعهد خانم گیتی نژاد است من به این شخصیت بزرگ غبطه می‌خورم.

حاجی میرزایی بر ترویج فرهنگ خیری تاکید کرد و گفت: ما به فرهنگ مشارکت، همدلی و مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمندیم لذا طرح آجر به آجر را راه‌اندازی کردیم تا جامعه ایران به مدرسه سازی دعوت شوند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: کرونا در کنار محدودیت‌ها خانواده‌ها را درگیر آموزش کرد و ما باید از این پیوند استفاده کنیم تا برای مشارکت جدی در امر مدرسه سازی دعوتی از افراد داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار