نقاره خانه شیخ صفی الدین اردبیلی راه اندازی می شود

اردبیل(پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیلاعلام کرد براساس برنامه ریزی های انجام شده نقاره خانه شیخ صفی الدین اردبیلی راه اندازی خواهد شد تا در مناسبت های ملی، مذهبی، تاریخی و میهنی نقاره زنی شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقاره خانه شیخ صفی الدین اردبیلی راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی اظهار کرد:‌ برنامه‌ریزی‌ شده تا نقاره‌خانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی راه‌اندازی شده و در مناسبت‌های ملی، مذهبی، تاریخی و میهنی در اردبیل نقاره‌زنی شود.

او از هدفگذاری برای تهیه تقویم رویدادها خبر داد و بیان کرد: در نظر داریم تا این رویدادها برای نقازه‌زنی در نقاره‌خانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی تهیه شود و براساس آن مراسم نقاره‌زنی در طول سال و در مناسبت‌های مختلف اجرا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به آیین نقاره‌زنی در آستان مقدس امام رضا(ع) گفت:‌ آیین نقاره‌زنی در بارگاه ملکوتی ثامن‌الائمه به‌صورت یک سنت بسیار شایسته درآمده که تلاش می‌کنیم در استان اردبیل نیز این آیین را در مناسبت‌های مختلف اجرا کنیم.

فلاحی اجرای برنامه‌های معنوی و فرهنگی را رویکرد امسال این اداره کل در بخش فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: راه‌اندازی نقاره‌خانه گامی مهم در این راستا به شمار می‌رود و در کنار آن برنامه‌های دیگری نیز تدارک دیده شده که شاهد عملیاتی و اجرایی شدن آن خواهیم بود.»

او با اشاره به ایجاد صحن قزلباشان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و معنوی افزود:‌ «آماده میزبانی و برگزاری برنامه‌های مختلف با مشارکت دستگاه‌های استان در این صحن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار