برگزاری پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی منطقه۱۳؛

فولادوند: با میانگین کشوری 24 نفر در هر کلاس، تهران 25 هزار نیرو نیاز دارد

تهران (پانا) - کارگروه پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه 13 با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر و سید محمدهادی حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه13 در محل اداره آموزش و پرورش منطقه13 تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: با  میانگین کشوری 24 نفر در هر کلاس، تهران 25 هزار نیرو نیاز دارد

عبدالرضا فولادوند با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر گفت: از همه عزیزان فرهنگی جهت تلاش های شان تشکر می کنم. تلاش های مداومی که از فروردین ماه98 آغاز شد و حتی ایام نوروز آموزش و پرورش تعطیل نبود و پا به پای کادر درمان آموزش را تداوم دادند. در شرایطی که شاهد پایان امتحانات هستیم دوستان اداری پیگیر اجرایی شدن پروژه مهر هستند. خوشحالیم که ما فرهنگیان نیز به نقش تاریخی خود عمل کرده ایم.

وی افزود: امروز سعی داریم روند بازگشایی مدارس در سال 1399-1400 را پیگیر باشیم. برخلاف تصور دیگران آموزش و پرورش در تابستان بیشترین ترافیک کاری را دارد و جای خالی انعکاس تلاش های پرسنل خدوم آموزش و پرورش در رسانه ها خالی است. البته که این مهم وظیفه است.

فولادوند با اشاره به آمارهای تحلیلی انجام شده در پروژه مهر منطقه13 در مقایسه با پروژه مهر سال گذشته گفت: ابتدا مروری بر توافق نیروی انسانی داریم که در سال 98 در راستای تلاش های شما در منطقه13 انجام شده است. آمده ایم که بگوییم ما پای کار هستیم و امیدواریم شروع سال تحصیلی باشکوهی داشته باشیم. این روزها موضوع پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی مهمترین دغدغه اداره کل شهر تهران است.

وی افزود: تعداد دانش آموزان در سال جاری در این منطقه27120 نفر است که امسال حدود 320 نفر کم شده است که البته اگر منطقه مایل باشد روی این عدد بیشتر گفتگو می کنیم.

وی افزود: سال گذشته 909کلاس در این منطقه دایر بود و امسال 11کلاس کم شده است. موجودی نیروها در سال 98 براساس آخرین حقوق پرداختی 1402نفر است و مجموع خروجی ها اعم از بازنشسته و غیره تعداد 248نفر است که البته از این تعداد 152نفر بازنشسته در این منطقه داریم.

فولادوند با اشاره به طرح مهمی که برای فرهنگیان درنظر گرفته شده است، گفت: یک موضوع رفاهی برای همکاران فرهنگی داریم که طرح مهمی است. فرهنگیان تمام وقت در ازای شش ساعت اضافه کاری 17.5 درصد اضافه حقوق خواهند داشت و در منطقه13 اگر تعداد فرهنگی بیشتر به این طرح بپیوندند نتیجه خوبی خواهیم گرفت یا اینکه از بازنشستگان کارآمدتان بخواهید تا بمانند و برای بهتر شدن حال آموزش و پرورش خدمات بهتری ارایه دهند.

وی افزود: باید سامانه سناد دایم پایش شود. به محض اینکه رشد نامتعارفی در سامانه مشاهده شد تدبیری بیاندیشید. زیرا احتمال بازگشت دانش آموزان از مدارس غیردولتی به دولتی وجود دارد. با توجه به اینکه امسال اول شهریور اول مهر ماست، باید سرعت مان را دوبرابر کنیم و برای این مهم مدیران مدارس تان را مجبور کنید که روزانه آمار دانش آموزان شان را در سناد ثبت نام کنند. هنر ما این است که بین آمار پیشبینی شده مان و آمار منتشر شده کمترین اختلاف را داشته باشیم.

در این نشست فولادوند با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهر تهران گفت: اگر بخواهیم کلاس های مان را به نوعی در حد میانگین کشوری 24نفر ببینیم، شهر تهران تعداد 25هزار نیرو نیاز دارد.

وی افزود: در سال جاری 162هزار ساعت در هفته حق التدریس داشتیم و با خروج 7 تا 8 هزار نیرو (اعم از فرهنگیان تا خدمه) میزان حق التدریس مان به 220ساعت می رسد. مشکل ما ساعت نیست، بلکه کمبود نیروی انسانی است. اداره کل شهر تهران برای جبران این کمبود 27مورد راهکار به مناطق نوزده گانه ارایه داده است که حتما تمامی مدیران و معاونین مناطق باید آن را مطالعه کنند.

در ادامه فولادوند با اشاره به مسیری که آموزش و پرورش طی کرده و جهشی که در حوزه آموزش اتفاق افتاده است گفت: این روزها شبکه متمرکز اختصاصی آموزش و پرورش با عنوان شاد راه اندازی شده و با وجود تفکر اولیه که فکر می کردیم نتواند جای خود را پیدا کند اما استقبال خوبی از سوی اولیا و دانش آموزان انجام شد و شهر تهران بالاترین میزان پوشش را داشت.

وی افزود: کودکان ما به کاربردهای واقعی فضای مجازی پی بردند و این را باید به جد پیگیر باشیم.

فولادوند با اشاره به اینکه در سال تحصیلی پیش رو، روزها بین همکاران بصورت زوج و فرد تقسیم می شود، گفت: تهران پیشانی کشور است و باید طرح داشته باشیم. از رسانه ها انتظار می رود اکنون وقت بگذارند و آموزش دهند چگونه از این شبکه می توانند استفاده کنند. با توجه به اینکه این شبکه شرایطی برای یک خط شدن و هماهنگی اولیا و دانش آموزان و مدرسه و حتی سطح ستادی آموزش و پرورش فراهم کرده که در این شرایط بتوانند در این فضای مجازی ایمن با هم ارتباط داشته باشند.

فولادوند در رابطه با ثبت نام گفت: از تجمع در زمان ثبت نام جلوگیری کنیم. این مهم ممکن می شود چون ما تجربه خوب امتحانات نهایی را پشت سر گذاشته ایم. نوع برخورد هنگام ثبت نام مهم است مخصوصا درمورد مدارس غیردولتی. بارها تکرار کرده ایم که برخورد با مدارس غیردولتی متخلف حمایت از مدارس غیردولتی قانونمند است.

وی درباره کتب درسی گفت: از ریاست منطقه می خواهم مدرسه به مدرسه پیگیر باشند تا مشکلات گذشته پیش نیاید و اول سال تحصیلی دانش آموزان بدون کتاب نداشته باشیم. همچنین مدیرکل شهر تهران بر تغییرات قانونمند مدیران مدارس، استفاده نیروهای کارآمد و همچنین بر دعوت از بازنشستگان برای ادامه همکاری تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نیاز دانش آموز به موضوع اوقات فراغت با توجه به شیوع کرونا تغییر کرده است، گفت: اوقات فراغت تداوم آموزش است. اکنون طرح مدارس تابستانه درحال رقم خوردن است و به دنبال آموزش برای دانش آموز و اولیا و همکار هستیم.

در ادامه نشست پانته آدری، معاون متوسطه شهر تهران بر موضوع مهم هدایت تحصیلی تاکید کرد و گفت: اکنون اولویت ما نظارت بر روند هدایت تحصیلی منطقه است. امیدوارم با همکاری منطقه اطلاع رسانی خوبی انجام شود تا مدارس دور اول دولتی و غیردولتی نمرات شان را ثبت کرده باشند تا ما وضعیت کل دانش آموزان مان را بدانیم. وی افزود: باید ترمیم ظرفیت خالی میان پایه ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار