برگزاری جلسه پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه10 با حضور مدیرکل

تهران (پانا) - جلسه ساماندهی و پروژه مهر سال تحصیلی1400-1399، آموزش و پرورش منطقه 10 با حضور عبدالرضافولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ، پانته آدرّی، معاون آموزش متوسطه ، عدالت آذر، رییس اداره طرح و برنامه ، جمعی از کارشناس مسئولان و کارشناسان اداره کل و اعضای ستاد پروژه مهر منطقه در محل سالن پروین اعتصامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۱۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه پروژه مهر آموزش و پرورش منطقه10 با حضور مدیرکل

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، دراین جلسه ارغوانی مدیر منطقه10 ضمن خیر مقدم و ارائه گزارشی از وضعیت منطقه، از حضور مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران وهیئت همراه قدردانی کرد. ارغوانی یکی از معضلات منطقه 10را تراکم بالای دانش آموز و کمبود فضا بیان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با همفکری و همکاری مسئولان در اداره کل اتفاقات خوبی را برای جامعه دانش آموزی در سطح منطقه رقم بزنیم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه10 با تاکید بر اهمیت پروژه مهر و بیان این موضوع که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا مهر متفاوتی خواهیم داشت، تکمیل کرد: تمام تلاشمان این است با همکاری کمیته های پروژه مهر و با همدلی و بهره گیری از خرد جمعی، مهری شکوهمند را آغاز کنیم.

در ادامه فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در مناطق جنوبی کار دلی انجام می شود که با توجه به مشکلاتی که این مناطق درگیرآن هستند مانند تراکم دانش آموزان ،اتباع ، مدارس فرسوده و... ،کار در مناطق جنوبی قابل تقدیر است.

فولادوند خاطرنشان کرد: از آموزش مدیران غافل نشوید تا مدیران با قوانین و مقررات آشنا گردند و از حوزه پشتیبانی می خواهم نظارت خود را بر مدارس بیشترمتمرکز کنند.

وی اظهار داشت: مدیران و معلمان در مدارس، تابستان سختی را سپری نمودند باید از این تلاش گران عرصه آموزش تشکر کرد واین زحمات باید توسط روابط عمومی انعکاس یابد تا همگان بدانند مدارس در تابستان تعطیل نبوده است.

فولادوند با اشاره به مشکل ساماندهی و فضا افزود: بر خود ارزیابی مدیران در مدارس تاکید نمائید تا در زمان مقرر این فرایند صورت پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعد از شروع سال و برگزاری انتخابات که به همت و تلاش همکاران آموزش و پرورش بخوبی انجام شد، شیوع کرونا را داشتیم. آموزش و پرورش ناخواسته وارد تحولی شد که روند تکراری صد سال گذشته تغییر کرد. همکاران من در اداره کل در اولین اقدام با کمک آموزش و پرورش حدود سه هزار جلسه آموزشی را در صدا و سیما ضبط و پخش کردند و البته اینها بایگانی شده و قابل استفاده است. همچنین در کنار آن در بعضی مدارس ما آموزش مجازی تقویت شد و این مهم باعث شد وزارتخانه به فکر تاسیس شبکه اختصاصی آموزش و پرورش با عنوان شبکه شاد بیافتد و در کل تحول با ابزارهای مدرن را شاهد بودیم. مدارس تعطیل شد و آموزش بصورت مجازی تداوم داشت، تا اینکه در اردیبهشت مدارس بازگشایی شد و دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی را نداشتنددر این فرصت به مدرسه آمدند تااشکالات شان برطرف شود.

فولادوند در ادامه تصریح کرد:‌ بعد از آن وارد مرحله امتحانات شدیم و با تفویضی که به شورای مدارس داشتیم آزمون غیرحضوری برگزار شد. البته به جز پایه‌های نهم و دوازدهم که امتحانات شان حضوری برگزار شد. در شرایط کنونی تقریباً تمام آزمون ها تمام شده و وارد مرحله کارنامه و ثبت‌نام دانش‌آموزان شده ایم. برای برگزاری امتحانات علاوه بر بودجه سازمانی حدود ۱۰میلیارد اضافه بر چه هزینه شد تا آزمون ها به صورت استاندارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود. تعداد حوزه ها چند برابر شد و مراقبین سلامت حضور تمام وقت داشتند. همچنین لوازم بهداشتی برای تمامی مدارس تهیه شد و به همت مدیران مناطق نوزده گانه امتحانات بخوبی برگزار شد.

وی با اشاره به نحوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی آینده گفت: برای سال آینده احتمال می دهیم کلاس ها نیمه حضوری برگزار شود. در واقع با تعیین تکلیف شدن وضعیت آموزش از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا کلاس ها به صورت زوج و فرد برگزار شود و دروسی که نیاز به حضور است در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و اگر چنین نشد و نیاز به آموزش مجازی بود، باز هم باید آمادگی کامل داشته باشیم.

گفتنی است کمیته های پنج گانه پروژه مهر اقدامات و گزارشات عملکرد خود را به مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ارائه کردند.

فولادوند با اشاره به هوشیاری جامعه فرهنگی برای تبدیل محدودیت ایجاد شده به فرصتی بی بدیل برای توسعه آموزش به شیوه های نو گفت: تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا باعث شد خانواده ها درک بهتری از تلاش جامعه فرهنگی پیدا کنند. همکاران فرهنگی ما به شکل مضاعف تلاش کرده اند و این بسیار ستودنی است.

فولادوند در خصوص برگزاری امتحانات نهایی نیز افزود: علی رغم افزایش هزینه ها، تعداد حوزه های امتحانی را بیشتر کردیم تا سلامت دانش آموزان و خانواده ها به خطر نیافتد.

در این جلسه که پیرامون پروژه ی مهر 99 منعقد شده بود اعضای کمیته های پنجگانه منطقه 10 به ارائه گزارشات و فعالیت های صورت گرفته خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار