بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل استان در جلسه کمیته کارشناسی احیای واحدهای راکد در اتاق بازرگانی زنجان

زنجان (پانا) - در این جلسه وضعیت و مشکلات تعدادی از واحدهای تعطیل استان مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل استان در جلسه کمیته کارشناسی احیای واحدهای راکد در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی زنجان جلسه کمیته کارشناسی احیای واحدهای تولیدی تعطیل استان در اتاق بازرگانی با حضور اعضا در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق زنجان برگزار شد. محسن حمیدی عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه هدف از برگزاری این قبیل جلسات ارائه راهکار ، پیشنهاد و نظرات کارشناسی برای حل مشکلات واحدهای تعطیل استان می باشد، اظهار کرد: این ماموریت از سوی اتاق به کمیسیون صنعت واگذار و شکل گیری این کمیته در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی با اشاره به آماری از واحد های تعطیل از سوی سازمان صمت و شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم تا با کار کارشناسی واحدهای تعطیل استان در سال جهش تولید به چرخه تولید بازگردند .

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات واحدهای تعطیل در استان زنجان مربوط به مشکلات بانکی می باشد، گفت: تامین نقدینگی ، بدهی و همچنین مشکلات مدیریتی و بنگاهداری نیز از دیگر مشکلات واحدهای تعطیل استان زنجان است.

در ادامه مباحث مختلفی از سوی اعضا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به استفاده از ظرفیت های موجود و عدم موازی کاری، اولویت بندی کمک به واحد های تولیدی تعطیل استان زنجان، تشویق به سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی تعطیل و شفاف‌سازی مشکلات برای جذب سرمایه گذار، پیشنهاد ایجاد یک صندوق سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات و استفاده از ظرفیت بورس جهت تامین نقدینگی مورد نیاز برخی از واحدهای تولیدی تعطیل، ارائه پیشنهادات و راهکارها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اشاره کرد.

بخش دوم این جلسه نیز به بررسی مشکلات چهار شرکت تعطیل استان زنجان اختصاص داشت که بر همین اساس با حضور مدیران شرکت های مذکور مشکلات این واحدها به صورت موردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و برای حل این مشکلات پیشنهاداتی در نظر گرفته شد که مقرر شد مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار