آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول اساسی است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول اساسی است ، گفت: تدین، تفکر و تعقل در سبک آموزشی ایران تقویت شود.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در ایران نیازمند تحول اساسی است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با فرماندهان پادگان مرحوم آیت الله خاتمی(ره) با اشاره به اینکه مهمترین مسئله در زندگی انسان بحث تربیت است اظهار داشت: در هر بخشی که با کودکان، نوجوانان و جوانان مرتبط هستیم باید به موضوع تربیت توجه ویژه داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی، تربیت، رشد فکری و رشد عقلانی در جامعه اسلامی سه پایه بسیار مهم است گفت: دشمن به خوبی این موضوع را فهمیده و تمام تهاجم خود را علیه همین محورها قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: هم دین، عقیده و اعتقاد، هم فکر و اندیشه و هم قدرت عقلانیت ما بر اساس این سه محور اساسی شکل می گیرد و انسان باید به وسیله همین سه اصل پیشرفت کند و در صورتی که دشمن بتواند به آن ضربه وارد کند، قطعا ضربه می خوریم.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه این سه اصل را می توان به تفکر، تدین و تعقل تعریف کرد گفت: در قرآن کریم هم به این موضوع به صورت ویژه تاکید شده و به بندگانی که تفکر و تعقل را در امور زندگی خود دارند بشارت داده است.
امام جمعه یزد افزود: استماع که در قرآن کریم به آن اشاره کرده به معنای دقت کردن، فکر کردن و اندیشه کردن و بعد نظر دادن است و یتبعون احسن هم به معنای انتخاب بهتر و تبعیت از آن است که به آن تعقل می گویند و انسان به این طریق می تواند راه درست را انتخاب کرده و مشکل را برطرف کند.
وی با بیان اینکه در ذیل این آیه روایتی از امام کاظم(ع) است که می فرمایند این آیه دو موضوع تفکر و تعقل را به ما توصیه می کند بیان کرد: مسئله تدین هم که اصل مسیر ماست که مانع از بی تعهدی می شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمن نسبت به این سه موضوع آگاهی کاملی دارد افزود: انگلیسی ها از 100 سال قبل با ایجاد تغییر اساسی در سبک آموزشی ایران، هر سه موضوع تدین، تفکر و تعقل را از دانش آموزان ما گرفتند و سطحی نگری در آموزش را به جای آن گذاشتند.
ناصری یزدی با انتقاد از بی توجهی به تربیت دینی در برخی مدارس خاطرنشان کرد: الان در برخی عرصه های آموزش و پرورش به این مسائل توجه شده و اقداماتی صورت گرفته که باید حتما تقویت شود.
امام جمعه یزد گفت: در صورتی که بخواهیم اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود باید ابتدا تدین داشته باشیم تا با تعهد کار خود را انجام دهیم و پس از آن تفکر و تعقل داشته باشیم تا بتوانیم به وسیله آن بهترین راه را انتخاب کرده و با نوآوری زمینه رفع مشکلات و پیشرفت کشور را فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باید مدیران به کودکان، نوجوانان و جوانان انتقال دهند، بحث خودباوری است، در صورتی که ما خودباوری را در بین فرزندانمان تقویت کنیم قطعا همه مشکلات برطرف می شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: هنوز آموزش ما به سبک درست نرسیده و باید تحولی گسترده در آن به وجود آید و این سه اصل اساسی را در تمام برنامه های خود بگنجاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار