دانشگاه فرهنگیان گلوگاه تربیت و آموزش در ایران است

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به نقش دین و اعتقادات مذهبی در تعهد افراد گفت: توجه معلمان به تربیت دینی دانش آموزان افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان گلوگاه تربیت و آموزش در ایران است

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش یزد اظهار داشت: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در تربیت جامعه نقش و وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند.
وی با اشاره به اینکه کار روحانیون، علما و معلمان تربیت انسان ها است گفت: در بحث نظام آموزشی نباید صرفا توجه ما به حوزه مباحث علمی دانش آموزان باشد و حتما باید به تمام جوانب و ساحت های تربیتی توجه داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه معلمان باید یک دغدغه ویژه نسبت به مباحث دینی و تقویت اعتقادی دانش آموزان داشته باشند گفت: تعالی دانش آموزان در حوزه های دینی و اعتقادی باید مهمترین دغدغه ای باشد که در وجود معلمان قرار دارد.
ناصری یزدی گفت: تقویت مبانی و اعتقادات دینی دانش آموزان سبب می شود که کودکان و نوجوانان ایران روحیه ای خدوم و متعهد داشته باشند و برای کمک به همه مردم تلاش کنند.
امام جمعه یزد افزود: اگر فردی دین نداشته باشد نه به فکر دنیا و آخرت خودش است و نه برای دیگران ارزشی قائل است و تنها به فکر مادیات و سودآوری است اما اگر فردی متدین باشد قطعا متعهدانه فعالیت می کند و برای رضای خدا همیشه به فکر دیگر افراد است.
وی عنوان کرد: اگر مدیران آموزش و پرورش بتوانند کلاس ها و برنامه هایی برای معلمان در نظر بگیرند تا آنها را بیش از پیش با مباحث اعتقادی و اهمیت وجود تربیت دینی در آموزش کودکان و نوجوانان آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر قرار نباشد دین افراد را مورد توجه قرار دهیم و صرفا به بحث آموزش آنها توجه داشته باشیم، مطمئنا تعهد لازم به ایران هم در وجود آنها نیست و پس از فارغ التحصیلی به راحتی کشور خود را رها کرده و به دیگر نقاط جهان مهاجرت می کنند.
ناصری یزدی با بیان اینکه سطحی نگری را باید از آموزش در ایران دور کرد گفت: در تمام این موضوعات، یکی از اصلی ترین بخش ها و نهادها، موضوع دانشگاه فرهنگیان است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
امام جمعه یزد دانشگاه فرهنگیان را گلوگاه تربیت و آموزش در ایران دانست و افزود: بی توجهی نسبت به این دانشگاه و دانشجویان آن ضربه بسیار سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد می کند و باید تلاش کنیم که دانشگاه فرهنگیان را به لحاظ دینی و علمی و فرهنگی تقویت کنیم.
وی به ضرورت وجود مباحث دینی و اعتقادی در محتوای آموزشی هم تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در حوزه تربیت دینی دانش آموزان به خوبی عمل کنیم باید بر محتواهای آموزشی هم توجه لازم را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار