مسجدجامعی: منطقه ۲ شهرداری تهران منطقه مال ها و گودبرداری‌ها است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت منطقه دو شهرداری، منطقه مال ها و گودبرداری ها شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۲۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی:  منطقه ۲ شهرداری تهران منطقه مال ها و گودبرداری‌ها است

درجلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران ابتدا حامد حسینی رابط شورایاران منطقه 2 گزارشی از وضعیت این منطقه ارائه داد که احمد مسجدجامعی در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر می‌کنم از وی گفت: عمر فعالیت ایشان در شورایاری به اندازه عمر ما در شورا است و سه دوره هست که ایشان گزارش میدهند، چکیده‌ای از گزارش های قبل ایشان را در اختیار داشتم اما فرصت نشد که گزارش این دوره را با دوره های گذشته و مقایسه کنم تا مشخص شود چه اتفاقاتات جدیدی افتاده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که اصل کار شورایاری این است که ارتباط تنگانگ خود را با مردم حفظ کنند یادآور شد: هدف از تشکیل شورایاری‌ها جلب مشارکت مردم در اداره شهر بود که در مسئله کرونا این موضوع واقعا تحقق پیدا کرد و این ظرفیت عملی شد.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران ضمن بیان این نکته که گزارش شورایاری‌ها به نحوی گزارش شهرداری هم هست گفت:شورایاری ها به اقداماتی می‌پردازند که در حوزه عمل شهرداری است، مثل ما که گزارش شورا را می‌دهیم عملا گزارش شهرداری را هم می‌دهیم.

مسجدجامعی با بیان این که منطقه 2 از مناطق برخوردار است و نگاه مدیریت شهری به این منطقه به گونه‌ای کسب درآمد است اظهار داشت: این موضوع باعث شده است که در این منطقه مجتمع‌های تجاری و مال‌های بسیاری داشته باشیم که نیاز است تاثیر اینها بر روند زندگی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد. بازدیدی که یک سال پیش از منطقه داشتم گزارش دادند که ما 55 مجتمع تجاری در منطقه داریم و مجوز 50 مال نیز صادر شده است.

وی افزود: با این وضع به نظرم بهتر است منطقه را بگذاریم گودمال‌ها و گودهای رها شده، نامگذاری کنیم. مطابق گزارشی که سال گذشته دادند در این منطقه شهرداری از گذشته تاکنون 35 گود رها شده بود که رقم بسیار بالایی است، خانم نژاد بهرام به تعدادی از آنها اشاره کردند که وضعیت دشواری را برای آن منطقه پیش می‌آورد.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به وجود دو محله اسکان غیر رسمی در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: از آقای شهردار خواهش می‌کنم به این مسئله توجه شود و راه حلی برای آن پیدا کنیم. دیدگاه شهرداری در اسکان غیر رسمی همیشه حذف بوده و در طول این سالها حذف این محلات عملاً چندان اجرا نشده است، به هر حال این موضوع جای بررسی و مطالعه قبل از اقدام دارد، شهرداری از بعد انقلاب این رویکرد را داشته و این یکی از مسائلی است که باید به آن توجه دقیق و عمیق شود.

مسجدجامعی بیان داشت: نکته دوم این است که منطقه 2 به دلیل قرار داشتن در کریدور باد غرب به شرق و همچنین بین رود دره‌های درکه و فرحزاد از آب و هوای مناسبی برخوردار است. من در توسعه آنجا خیلی مقید به این هستم که ویژگی‌های طبیعی آن حفظ شود، قبلا هم گفتم جنگل را که دیگر درختکاری نمی‌کنند، هرس جنگل، هرس طبیعی است و در جنگل جاده آسفالت نمی‌کشند. اصلا ویژگی این رود دره‌ها این است که در سنگلاخ ، خار و آب بروید، کوه را که آسفالت نمی‌کنند کوه می‌بایست همینطور باشد.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران در ادامه گفت: من از شهرداری و شورایاران می‌خواهم که به این ویژگی‌های اکولوژیک، و حفظ بستر طبیعی و ارگانیک توجه کنند، خیلی از محلات که در آنجا وجود دارد نام یک گیاه، درخت یا یک گونه است و به نظرم ارزش ویژه آن منطقه در این است که هویت طبیعی آنجا را حفظ کنیم.

وی در ادامه سخنان خود از شهرداری بابت اجرای برخی طرح‌های محلی تشکر کرد و یادآورشد: لازم است این طرح ها پیگیری شوند، در پروژه‌های کوچک مقیاس،بوستان نهج البلاغه را داشتیم کهبرای پوشش به جای چمن از درختان و درختچه‌ها استفاده شد که هم بومی تهران بود و هم مقاوم در برابر کم آبی و این تجربه خوب متعلق به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز بود ویکی از کارهای خوب در منطقه بود.یکی دیگر از کارهای ارزشمندی که در آنجا انجام شده بود تولید آب چرخانی و استفاده از همین ظرفیت‌ها برای آبیاری بود.

مسجدجامعی افزود: از جمله طرح های خوب که می توان در منطقه اجرا کرد، ایجاد یک راسته هنری محلی در کنار پارک مروارید است، این مکان در جنب اداره کل وزارت ارشاد و یک طرف مدرسه است، یعنی هیچ سکونتی در آنجا نیست که مزاحمتی برای ساکنین ایجاد کند.

رئیس ستاد اجرایی شورایاری های شهر تهران ضمن تشکر از شورایاران منطقه به خاطر تلاش ها و فعالیت هایشان به خصوص در مقابله با کرونا از طریق مشارکت مردمی، از آقای مهندس حقانی هم سپاسگزاری کرد که در اجرای پروژه‌ها بسیار موثر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار