ولی پوری: نداشتن سواد رسانه ای بر دانش آموزان اثر سوء می گذارد

تهران ( پانا ) - چهارمین جلسه کارشناسان قرآن، عترت و نماز مناطق نوزده گانه شهر تهران با حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی، مهدی نعیمی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز، مسعود زحمتکش، کارشناس مسوول نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و کارشناسان مسوول و کارشناسان مناطق نوزده گانه با لحاظ نکات و دستورالعمل های بهداشتی و رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار فرهنگ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: نداشتن سواد رسانه ای بر دانش آموزان اثر سوء می گذارد

در ابتدای نشست نعیمی با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، از زحمات کارشناسان مناطق در برگزاری مجازی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شهر تهران در مرحله استانی تقدیر و از این اتفاق به عنوان تجربه ای موفق یاد کرد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به فعالیت موثر در فضای مجازی، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، فعالیت دارالقرآن های کریم در فضای مجازی به عنوان یک فرصت وارد فاز جدیدی شد و با وجود تمام موانع، تولید محتواهای الکترونیکی قرآنی قابل توجهی در قالب های مدنظر صورت گرفت و ظهور و بروز یافت.

نعیمی با اعلام اصلاح احکام کارگزینی مدیران دارالقرآن و اعمال رتبه بندی برای آنها، افزود: به دارالقرآن های کریم ۴۸ ساعت مربی تعلق می گیرد که صدور ابلاغ باید با اعلام نظر اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صورت پذیرد و با نظارت دقیق اجاره ندهیم با نام قرآن سوء استفاده ای شود.

جواد شعبانی، کارشناس مسوول قرآن، عترت و نماز منطقه پنج، مجری مسابقات رشته حفظ استانی، گزارش مختصری در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات تلفنی رشته حفظ سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان شهر تهران ارائه کرد.

در ادامه این جلسه، ولی پوری، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با مقدس خواندن حوزه قرآن، عترت و نماز گفت: باید به واسطه حضور در این عرصه خداوند را شاکر باشیم و بدانیم اگر توفیقی حاصل شده به برکت نور قرآن کریم است و إن شاءالله بتوانیم در پیشبرد برنامه های قرآنی موفق عمل کنیم.

ولی پوری با اشاره به این نکته که اگر انس با قرآن داشته باشیم در زندگی آثارش را خواهیم دید ادامه داد: پس از چهل سال همچنان قرآن در میان ما عمیق و ریشه دار نشده است یکی از انتظارات این است که مفاهیم قرآنی در دل و جان دانش آموزان عمق پیدا کند، شکل بگیرد و ریشه بدواند.

ولی پوری اضافه کرد: امروز شبهات در فضای مجازی بیداد می کند و نداشتن سواد رسانه ای بر دانش آموزان اثر سوء می گذارد. دشمن با برنامه، شبهه افکنی را انجام می‌دهد و این مسؤولیت ما را سنگین تر می کند خاصه در موضوع مهدویت و انتظار باید در پاسخ گویی به شبهات از تمام ظرفیت مناطق و از نیروهای متخصص استفاده کنیم.

وی افزود: مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید توسط کارشناسان توجیه شوند و بدانند رویکرد فعالیت های پرورشی کمی نیست، بلکه کیفی است و باید با جلسات مکرر ،دائم اطلاع رسانی دقیق صورت بگیرد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تکمیل کرد: با توجه به شرایط موجود بنا بر کار مجازی است باید شبکه شاد و امکانات آن را به همکاران مدارس معرفی کرد تا دانش آموزان با عضویت در این شبکه از این ظرفیت استفاده کنند و امیدواریم شهر تهران به عنوان پایتخت جهان اسلام در این زمینه حرف برای گفتن داشته باشد.

ولی پوری در پایان با پاسخ به سوالات کارشناسان گفت: ما اگر قابل و لایق باشیم سرباز قرآن هستیم و از قرآن توفیق می طلبیم.

گفتنی است هادی نعیمی، محسن ملکی و مهدی سجادی فر از کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز اداره قرآن اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به بیان مطالب خود در خصوص مسابقات مجازی دانش آموزی، سامانه های نظارت، سجاده و مسابقات مجازی درس هایی از قرآن پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار