ولی پوری: فعالیتهای مهم سازمان دانش آموزی مشکلات حوزه آسیب ها را کم می کند

تهران (پانا) - مجتبی ولی پوری، سرپرست فرهنگی و پرورشی شهر تهران از سازمان دانش آموزی شهر تهران بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: فعالیتهای مهم سازمان دانش آموزی مشکلات حوزه آسیب ها را کم می کند

ولی پوری در این بازدید ضمن تبریک دهه کرامت و تقدیر از زحمات کریمی، معاون پرورشی سابق شهر تهران گفت: از زحمات چندین ساله دکتر کریمی تشکر می‌کنم که در این حوزه کارهای ماندگاری انجام داده اند و امیدوارم ما هم جایگزین شایسته ای برای بزرگان حوزه پرورشی شهر تهران باشیم و در این مدت کوتاه حضور قدم های خوبی برای دانش اموزان برداریم.

ولی پوری افزود: برنامه های سازمان دانش آموزی همیشه برای من پسندیده است زیرا یکی از فعالیتهایی است که باعث نشاط و شور دانش آموزی می شود و جای قدردانی دارد. در چارت سازمان دانش آموزی هم می گویند اداره فعالیتهای دانش آموزی یعنی باید تمرکز روی فعالیت های دانش آموزی باشد. موضوعات و فعالیتهای دیگر سازمان در حوزه لباس فرم و غیره مهم است اما اصلی ترین کار سازمان فعالیت دانش آموزی است.

وی با اشاره به اهمیت بالا بودن تعداد مدارس تشکیلاتی گفت: انتظار داریم تا جاییکه ممکن است تعداد مدارس تشکیلاتی بالا برود و هرچه این مهم انجام شود قطعا ما را از آسیب های مدارس دور نگه میدارد. درواقع اگر سازمان دانش آموزی و اداره قرآن و عترت و کانون ها فعالیتهای شان را کامل و در حد مطلوب و عالی انجام دهند قطعا حجم کار اداره مشاوره و آسیب های اجتماعی در مدارس به شدت کاهش پیدا می کند.

ولی پوری با اشاره به اهمیت انجام تحقیق و نظرسنجی علمی در حوزه فعالیت های سازمان دانش آموزی گفت: باید تحقیق کنیم ببینیم چقدر فعالیتهای دانش آموزی در کم کردن آسیب ها تاثیرگذار است و جای خالی یک تحقیق کامل و جامع در این موضوع دیده می شود. درواقع نتایج این نظرسنجی مهم است که مبنای برنامه ریزی های دانش آموزی باشد.

وی با مهم دانستن موضوع تشکیلات دانش آموزی گفت: همراهی دانش آموزها و تجربه فعالیت گروهی در سلامت روانی دانش آموزان اهمیت دارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران با اشاره به اهمیت خبرگزاری پانا گفت: باید آموزش خبرنگاری دانش آموزی گسترده شود و خبرنگارهای بیشتری جذب شود زیرا در آینده شغلی آنها اثرگذار است.

ولی پوری در رابطه با دیگر فعالیتهای سازمان دانش آموزی از جمله پایگاه تغذیه سالم و لباس فرم و سرویس مدارس سخن گفت.

ولی پوری گفت: در موضوع پایگاه تغذیه سالم باید نظارت دقیق داشته باشیم. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار نظارت که مهم است باید آموزش هم به اولیا و دانش آموز داده شود تا آنها بدانند در انتخاب مواد تغذیه ای چه کنند. در موضوع آموزش در حوزه تغذیه سالم و سرویس مدارس می‌توان همکاری مشترکی با انجمن اولیا و مربیان تعریف شود تا یک کار تکمیلی انجام شده و از موازی کاری جلوگیری شود.

وی در رابطه با تولید محتوا گفت: پژوهشی راجع به فضای مجازی در این ایام کرونا انجام شده و نتایج خروجی نشان می دهد اثر بخشی فضای مجازی طبق نظرسنجی ها نزدیک به 80درصد رضایت کلی وجود داشته است. پس آموزش ها در فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در کنار آموزش حضوری باید آموزش مجازی باشد و ایده آلی است که باتوجه به موضوع کرونا احیا شده و آن استفاده کاربردی و تخصصی از فضای مجازی باید جدی گرفته شود و این فرصت توسط معلم و اولیا و آموزش و پرورش باید به بهترین شکل استفاده شود. پژوهش ها نشان می دهد ساختارهای رسمی و دولتی در مواجهه با بحرانی مثل کرونا ضعف اساسی داشتند زیرا زیرساختارهای لازم فراهم نبود اما اکنون اتفاقات خوبی درحال رخ دادن است.

ولی پوری با اشاره به اهمیت تولید محتوا در زمان تعطیلی مدارس و شرایط کرونا گفت: نمی شود نسخه واحدی برای همه دانش آموزان داشته باشیم و باید برای هرگروهی برنامه مشخصی دلشته باشیم و از فرصت شبکه شاد برای این مهم استفاده کنیم.

ما به دنبال صرفا آمار و تعداد نیستیم اما شبکه شاد فرصت خوبی فراهم کرده است که اگر هدف مان تعلیم و تربیت است، حضور دانش آموزان در شبکه شاد و استفاده از ظرفیت آموزشی ایجاد شده مورد توجه قرار گیرد. وی با تاکید بر اینکه محتواهای تولیدی سازمان دانش آموزی با کیفیت است، گفت: قطعا شیوه های جدید آموزشی به جذب بهتر دانش آموزان کمک می‌کند.

ولی پوری با نقل قولی از کریمی، معاون سابق پرورشی شهر تهران گفت: جایگاه کارشناس در نهادهای دولتی مهم است. کارشناس ها خودشان باید طرح و ایده داشته باشند و به عنوان کارشناس باید طرح و ایده بیاورند و به رییس مجموعه بگوید که کجا باید چه کاری انجام شود. این ایده های خوب از مطالعه داشتن سرچشمه می‌گیرد.

وی افزود: معاونت پرورشی باید الگوی یک سازمان یادگیرنده باشد. امیدوارم سازمان دانش آموزی به عنوان بازوی خوب حوزه پرورشی فعالیت های خوب و کاربردی اش را ادامه دهد.

در ادامه نشست، عباس باستانی ضمن خیر مقدم جهت حضور مجتبی ولی پوری، سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی شهر تهران گفت: امیدوارم فرصت حضور شما کمک کند تا برنامه خوب گذشته با قدرت ادامه پیدا کند و در ادامه شاهد شکوفایی ایده های تازه تری نسبت به گذشته در حوزه پرورشی باشیم.

باستانی با ارایه توضیحاتی درباره ساختار سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: برنامه تولیدی زیادی به همت همکاران سازمان دانش آموزی شهر تهران ارایه شده است و ادامه تولیدمحتواها را نیز در پیش داریم و در حال انجام است.

در ادامه نشست باستانی به ارایه توضیحاتی درباره برنامه های انجام شده در حوزه سرویس مدارس شهر تهران و پایگاه های تغذیه سالم و لباس فرم و تشکیلات و خبرگزاری پانا ارایه کرد.

در ادامه نشست هرکدام از همکاران ضمن خوشامدگویی نکاتی را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار