بیش از 80 نفر از مددجویان زندان مرکزی بوشهرآموزش های مهارتی دیدند

بوشهر(پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت تاکنون بیش از 80 نفر از مددجویان زندان مرکزی بوشهرآموزش های مهارتی دیده اند.

کد مطلب: ۱۰۹۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 80 نفر از مددجویان زندان مرکزی بوشهرآموزش های مهارتی دیدند

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش بوشهر، عباس امید در نشستی با مسئول روابط عمومی اداره کل زندان های استان بوشهر، اظهار کرد: تاکنون بیش از 80 نفر از مددجویان در "مرکز یادگیری محلی کوثر " زندان مرکزی بوشهر دوره­ مهارت­های شغلی آموزش داده شده است.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به همکاری­های روبه گسترش بین دو دستگاه، از حسن نظر و نگاه ویژه مسئولین امور زندان­های استان به امر سوادآموزی مددجویان قدردانی کرد و گفت: با تلاش­های ارزشمند انجام گرفته توسط اداره کل زندان ها و حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش،بستر مناسبی برای آموزش افراد بیسواد در "مرکز یادگیری محلی کوثر " زندان مرکزی بوشهر فراهم شده است.

وی ادامه داد: به منظور بهره‌­مند شدن مددجویان از مهارت­های اساسی زندگی و شغلی و همچنین پر کردن اوقات فراغت آنان و آشنایی با قوانین و مقررات حقوقی و قضائی، 3150 نفر ساعت مهارتی گوناگون به این مددجویان آموزش داده شد.

معاون سوادآموزی استان یادآور شد: در حال حاضر "مرکز یادگیری محلی کوثر "زندان مرکزی بوشهر تنها مرکز فعال استان در حوزه سوادآموزی و آموزش مهارت های گوناگون زندگی و شغلی است.

این مقام مسئول متذکر شد و گفت: قبل از آموزش­های مهارتی،آموزش­های پایه­‌ای سواد در "مرکز یادگیری محلی کوثر " به افراد کم سواد و محروم از سواد ارائه می­‌شود.

وی همچنین افزود: در سال تحصیلی 99 -98؛ تعداد 9 کلاس در دوره‌­های سوادآموزی و انتقال در زندان مرکزی بوشهر ویژه زندان دایر بوده است.

معاون سوادآموزی استان با تاکید عنوان کرد: برای توسعه مهارت­ها و پیشگیری از آسیب­های اجتماعی لازم است تعداد مراکز یادگیری محلی در استان افزایش یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ماحصل پژوهش های صورت گرفته و براساس نظرات کارشناسی اداره کل زندان­های استان بوشهر، اجرای این طرح­ها در زندان‌ها نشان داده است هر مددجوی زندانی که در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کرده باشد کمترین بازگشت را به زندان داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار