مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

اجرای طرح icdl ، سبب آشنایی 200 نفر از سوادآموزان استان برای کار با رایانه شد

بوشهر(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت باید میان سواد و مهارت های مختلف شغلی، زندگی  تلفیق بیشتری صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح icdl ، سبب آشنایی 200 نفر از سوادآموزان استان برای کار با رایانه شد

به گزارش روابط عمومی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست با معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه باید میان سواد و مهارت های مختلف شغلی و زندگی، تلفیق بیشتری صورت گیرد اظهار کرد: بر همین اساس در برنامه های سوادآموزی با تلفیق های صورت گرفته، آموزش‌های کاربردی پایه ای سواد با آموزش‌های ترکیبی- مهارتی مانند آموزش مهارت‌های اساسی شغلی، زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی اجرایی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به برنامه های سوادآموزی این اداره کل برای آموزش مهارت کار با رایانه، افزود: تاکنون با اجرای طرح icdl، 200 نفر از سوادآموزان دوره انتقال آموزش مقدماتی آشنایی با سخت افزار، آشنایی کامل با برنامه های ورد، اینترنت و ویندوز و همچنین آموزش پایه ای زبان را فراگرفته اند.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جهانی، کشوری و استانی و گسترش روزافزون آموزش در بستر فن آوری اطلاعات و ارتباطات( فاوا)، اهمیت یادگیری این مهارت به ویژه برای گروه هدف سوادآموزی بیشتر به چشم می خورد.
کرمی تاکید کرد: ضروریست تا برنامه های سوادآموزی برای آموزش مهارت کار با رایانه توسط سوادآموزان دوره انتقال در استان با سرعت و تلاش بیشتری ادامه یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان به جایگاه حوزه سوادآموزی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اولیاء یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت محسوب می شوند از این رو سطح سواد والدین، می تواند نقش موثرتری در میزان مشارکت آنها در فعالیت مدرسه و پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندانشان ایفا کند.
در ابتدای این نشست معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان برخی از برنامه های این حوزه برای کاهش بی سوادی در استان، به وجود چالش های جدید در این چند ماه اخیر پرداخت و بیان کرد: با وجود تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در برگزاری کلاس های سواد آموزی، با تلاش همکاران سوادآموزی در شهرستان ها و مناطق لحظه ای هم روند آموزش افراد جویای سواد متوقف نشده است.
عباس امید از روند برگزاری امتحانات پایانی دوره های مختلف سوادآموزی گزارشی ارائه کرد.

امید خاطرنشان کرد: با نظارت دقیق و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارزیابی پایانی در دوره های مختلف سوادآموزی در سراسر استان در جریان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار