مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:

اجرای موفق طرح ایران مهارت در 120 مدرسه استان بوشهر

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان بوشهر گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان، طرح ایران مهارت در 120 مدرسه با موفقیت اجرا شده است.

کد مطلب: ۱۰۹۵۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای موفق طرح ایران مهارت در 120 مدرسه استان بوشهر

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالمجید دراهکی در نشست با معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار است و باید برای ارتقای کیفیت آموزش در کشور تلاش شود و ضمن آن دانش آموزان هم به فکر آینده خود بوده و سعی در موفقیت و یادگیری مهارت داشته باشند.

وی ادامه داد: فنی و حرفه ای در تلاش است با ارائه آموزش های فنی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت های درونی دانش آموزان زمینه های اشتغال را برای آینده آنها مهیا سازد.

دراهکی به اجرای موفق طرح ایران مهارت در بیش از ۱۲۰ مدرسه در سطح استان بوشهر اشاره کرد و افزود: طرح ایران مهارت با تنوع ۲۵۰حرفه مهارتی را برای توانمندسازی مهارتی دانش آموزان بر اساس خلاقیت های آنها مهیا ساخته است. در طرح ایران مهارت ۵۰۰ حرفه مهارتی تدوین شده و بر اساس ظرفیت های مدارس و نیاز بازار کار ۲۵۰ حرفه آموزشی از این طرح در استان بوشهر اجرایی می شود.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان بوشهر با اشاره به نقش هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در توسعه اشتغال در کشور یادآور شد: نیاز کشور به توسعه پایدار و اشتغال جایگاه و اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای را دو چندان می کند و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش از ضروریات آموزش و پرورش است و مجموعه فنی و حرفه ای برای اجرای کارهای عملی دانش آموزان کنار آموزش و پرورش خواهد بود.

این مسئول، افزایش ظرفیت کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای را با وجود مربیان مجرب در جهت توسعه مهارت آموزی و توانمندسازی دانش آموزان ضروری دانست و تاکید کرد: دانش آموزان می توانند با یادگیری و مهارت آموزی زمینه ایجاد اشتغال در آینده را برای خود رقم بزنند و با در دست داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای یک پشتوانه ای برای اشتغال داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار