نمایندگان ۵ تیر به حوزه‌های انتخابیه می‌روند

طرح دو فوریتی کاهش تعطیلات تابستانی نمایندگان در اولین جلسه که پذیرش طرح‌ها صورت بگیرد اعلام وصول می‌شود

تهران (پانا) - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر داد براساس تصمیم هیئت رئیسه، نمایندگان مجلس ۵ تیر به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

کد مطلب: ۱۰۹۰۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان ۵ تیر به حوزه‌های انتخابیه می‌روند

به گزارش خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی درباره تعطیلات ماهانه نمایندگان گفت: «در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه قرار شد تا نمایندگان از تاریخ 5 تیر تا شنبه 12 تیر به مدت یک هفته در حوزه‌های انتخابیه حضور پیدا کنند.»

وی درباره زمان اعلام وصول طرح کاهش تعطیلات تابستانی نمایندگان افزود: «این طرح دو فوریتی در اولین جلسه که پذیرش طرح‌ها صورت بگیرد اعلام وصول می‌شود.»

براساس این طرح دو فوریتی، تعطیلات تابستانی مجلس را از یک ماه به دو هفته کاهش می‌یابد. در ماده 82 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی میزان تعطیلات تابستانى مجلس در هر سال سی روز برآورد شده است که زمان آن با تشخیص مجلس تعیین می‏‌شود. در ادامه این ماده از آیین‌نامه تاکید شده است که هیأت رئیسه می‌‏تواند در تنظیم برنامه جلسات علنى و کمیسیون‏‌ها به ‏گونه‏‌اى عمل کند که نمایندگان در هر ماه یک هفته کارى هم براى رسیدگى به وظایف نمایندگى فرصت داشته باشند.

در تبصره این ماده آمده است در صورت ضرورت، رئیس ‌مجلس مى‌تواند با تقاضاى حداقل پنجاه نفر از نمایندگان یا درخواست دولت، با ذکر دلیل، در اوقات تعطیل، مجلس را به‌طور فوق‏‌العاده دعوت به انعقاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار