حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه: راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی با سایر کشورها پیگیری شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید راه‌اندازی کانال‌های پیام رسان مالی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها بسیار موثر است و باید علاوه بر روسیه با سایر کشورها نیز پیگیری شود.

کد مطلب: ۹۵۵۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه: راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی با سایر کشورها پیگیری شود

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی کانال‌های پیام‌رسان مالی، گفت: خوشبختانه این شبکه های الکترونیک مسیری برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها را طی می‌کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با ادامه رفتارهای آمریکا در پافشاری بر تحریم‌ها باید جایگزین‌های مناسبی برای سوئیفت جهت برقرار مبادلات مالی وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر روسیه و ایران وارد مذاکره برای برقراری چنین شبکه ای جهت جایگزینی با سوئیفت شده اند که این رویه باید در خصوص سایر کشورها نیز پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه دور زدن تحریم ها هیچ گاه مطرح نبوده است، تصریح کرد: انجام اقدام‌های همچون ایجاد شبکه پیام‌رسان مالی مصداق بی اثر کردن تحریم های ظالمانه آمریکا بوده که به طور حتم با اجرایی شدن آن ها نتایج بی شمار آن در اقتصاد مشهود خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه باید تلاش ها در مسیر گرفتن بازارها و اقتصاد از دست آمریکا باشد، گفت: باید با ایجاد مراوداتی با کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی بی نتیجه ماندن تحریم های پولی و بانکی ایران را به عرصه نمایش بگذاریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در وضع فعلی کشور که بانک‌های بزرگ جهان حاضر به نقل و انتقال منابع مالی حاصل از فروش نفت ایران نیستند و عمدتا از جریمه ها و تحریم های آمریکا واهمه دارند باید با تدابیری همچون ایجاد شبکه های پیام رسان مالی این رویه را خنثی کنیم در غیر این صورت اقتصادی بدون رشد را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار