معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان:

افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و کارکنان به طور همزمان، دغدغه اصلی آموزش و پرورش

زنجان (پانا) - جلسه کارگروه بررسی مشکلات و آسیب های اجتماعی هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای با حضور معاون پرورشی و فرهنگی، روسای ادارات فنی و حرفه ای، مشاوره پیشگیری و معاونین پرورشی، کارشناسان مشاوره نواحی 1و2 و مدیران هنرستانهای فنی و حرفه ای و کار دانش و مشاوران مدارس استان در سالن تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۸۹۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و کارکنان به طور همزمان، دغدغه اصلی آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، جعفر گنج خانلو، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در این جلسه بیان کرد: مشاوران باید در حوزه ای به کار گرفته شوند که دانش آموزان آسیب پذیرترند و ما باید به زیبایی های موجود در هنرستان‌ها هم نگاه ویژه ای داشته باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: دغدغه اصلی آموزش و پرورش افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا و کارکنان بطور همزمان است و در همین راستا در سال جاری طرح های نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) و یاریگران زندگی در مدارس استان اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در پایان با اشاره به سازماندهی مناسب مشاوران در مدارس، بر تامین نیروی مشاور برای هنرستانها به عنوان یکی از سیاست های کاری این معاونت در سال جدید تاکید کرد.

در ادامه نیکخواه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی با تقدیر از حضور مدیران و مشاوران هنرستان ها افزود: ما تمام تلاش خود را به‌کار می گیریم تا با توجه به امکانات و نیروی انسانی موجود، در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس گام بردایم و در این زمینه هم اقدامات در خور شایسته ای در هسته ها و مراکز مشاوره انجام گرفته است.

همچنین در این جلسه اخوان، رئیس اداره فنی و حرفه ای با ارائه آمار هنرجویان مشغول به تحصیل در هنرستانها و تعداد هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش دخترانه و پسرانه استان، در مورد شرایط ورود دانش آموزان به هنرستانها بر اساس نمون برگ شماره 7 هدایت تحصیلی، افزود: بیش از 48 درصد هنرجویان به لحاظ نمون برگ شماره 7 فاقد شرایط احراز هستند و این امر در پسران بیشتر از دختران و در هنرستانهای کاردانش بیشتر از هنرستان فنی و حرفه ای است و برای جلوگیری از مشکلات آتی نیاز است که شاخص های ورود به هنرستانها اصلاح شود.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در هنرستانها، دانش آموزان و خانواده ها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار