برگزاری مراحل 14گانه و استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس به‌صورت غیرحضوری

شیراز (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برگزاری مراحل ۱۴ گانه و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان به‌صورت غیرحضوری به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراحل 14گانه و استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس به‌صورت غیرحضوری

صدرالله زین‌العبادی امروز با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های جمعی از جمله برگزاری مرحله ۱۴ گانه مسابقات قرآن دانش‌آموزان به تعویق افتاد، گفت: این مرحله از مسابقات بنا بود که در اسفندماه سال گذشته برگزار شود؛ اما با توجه به اپیدمی شدن بیماری کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، طبق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت مبنی بر عدم برگزاری هرگونه مسابقات به ‌شکل حضوری، برگزاری این مرحله از مسابقات قرآن در فارس نیز مقدور نبود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس افزود: برهمین اساس مسابقات مرحله چهارده گانه و استانی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان فارس در دو بخش آوایی و پژوهشی، به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد.

زین‌العبادی با بیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات نیز به ‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، گفت: منتخبان مرحله استانی برای مسابقات غیرحضوری رشته‌های پژوهشی به میزبانی مشهد مقدس و رشته‌های آوایی به میزبانی تهران معرفی خواهند شد.

او این مسابقات را بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش و انسان‌ساز قرآن،عترت و نماز برشمرد و افزود: در مورد نحوه ارسال آثار به مرحله کشوری به شیوه لوح فشرده یا برگزاری مسابقات کشوری به صورت بر خط و آنلاین، متعاقباً اعلام می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل مبنی بر اینکه« هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه‏اى حیات [حقیقى] بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏ دادند پاداش خواهیم داد» گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دستیابی به حیات طیبه از اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت تلقی شده است .

زین‌العبادی گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در تمام ابعاد فردی و اجتماعی، از راهبردها و اهداف کلان آموزش و پرورش است.

‌وی افزود: در این راستا اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت متبوع در راستای توسعه و ترویج این سه منشور نورانی برنامه‌هایی را پیش‌بینی نموده که یکی از آنان برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار