آمادگی کانون و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی فارس در برگزاری فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان

شیراز (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس از آمادگی 120 کانون فرهنگی و تربیتی و 20 اردوگاه فرهنگی و تربیتی در سطح استان فارس، برای استقبال از دانش‌آموزان در تابستان و ارائه خدمات به آنها خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کانون و اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی فارس در برگزاری فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان

سعید خادمی امروز در جلسه ویدئو کنفرانس معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی و مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی قطب یک استان، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان انجام شده و بر همین اساس در سطح مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی نیز محتوای الکترونیکی مورد نیاز تهیه و تولید شده است.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اینکه "اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان، فرصت بسیار مناسبی برای مهارت‌آموزی و شکوفایی کودکان و نوجوانان است" افزود: در همین راستا 120کانون فرهنگی و تربیتی و 20 اردوگاه فرهنگی و تربیتی در سطح استان برای استقبال از دانش‌آموزان در تابستان و ارائه خدمات آماده هستند.

او نقش والدین در سپری کردن مطلوب اوقات فراغت دانش‌آموزان را مهم دانست و تاکید کرد: والدین باید راه‌های صحیح استفاده از اوقات طلایی را به فرزندان خود نشان دهند.

خادمی افزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصتی برای فراگیری مهارت‌ها و آموزش‌های مختلف به شمار می‌آید و برنامه‌ریزی در این زمینه باید بر اساس علایق و توانایی‌های جوانان و نوجوانان انجام شود و به گونه‌ای باشد که علاوه بر شکوفایی استعدادها و توانایی‌های این قشر، ایامی خوش نیز برای آن‌ها رقم بزند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: پایگاه‌های اوقات فراغت استان در رشته‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، مهارت‌آموزی و ورزشی اقدام به برگزاری کلاس‌های تابستانی می کند.

خادمی افزود: تمامی فعالیت‌های تابستانی بر اساس تولید محتوای آموزش الکترونیک و شبکه شاد است و کلاس‌های اوقات فراغت با توجه به وضعیت ویروس کرونا از تیرماه تا نیمه شهریورماه خواهد بود.

او اظهار کرد: پُرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و تربیت نسلی هنرمند، ورزشکار و قهرمان در سایه افزایش اعتبارات، تامین امکانات، ایجاد انگیزه، استفاده از مربیان مجرب و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با نهاد تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: اگر تربیت نسلی با این ویژگی‌ها حائز اهمیت است، باید زمینه و بستر آن را در چارچوب نهاد آموزش و پرورش و پروتکل‌های وزارت بهداشت و با برنامه‌ریزی دقیق در اولویت قرار داد.

در قطب یک معاونان پرورشی و تربیت بدنی، کارشناس مسئولان و کارشناسان فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی و مدیران کانون‌های فرهنگی تربیتی استان، ادارات آموزش و پرورش نواحی چهار گانه شیراز، سروستان، مرودشت، خرامه، بیضا، سپیدان، کوار، زرقان، میمند و ارژن حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار