برگزاری دوره آموزشی چرمسازی در زندان مرکزی بوشهر

خبرگزاری پانا : با همکاری معاونت صنایع دستی و گردشگری استان ، اولین دوره آموزش چرم دوزی با شرکت تعداد 10 نفر از مددجویان زندان مرکزی بوشهر آغاز شد .

کد مطلب: ۱۰۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، خزری رئیس زندان مرکزی در این خصوص گفت : این دوره ها خارج از برنامه های مصوب ، و در راستای ایجاد تعاملات بسیار مطلوب و با رایزنی های مداوم اینجانب و مسئول فرهنگی که طی دیدارهای جداگانه با مدیر کل میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی استان انجام گرفت برگزار می شود .

وی افزود : در سال جاری با همکاری مدیران کل فنی و حرفه ای و میراث فرهنگی استان ، تعداد 5 مربی به زندان معرفی که تا کنون تعداد حدود 219 نفراز زندانیان در رشته های رایانه کار ، تعمیر تلفن همراه ، روانخوانی قرآن کریم ، کیف دوزی با چرم ، چرم دوزی و جعبه سازی شرکت داشته اند .
ایشان اضافه کرد : نظر به نامگذاری سال 92 از سوی رئیس سازمان به سال ارتقای نظام زندانبانی ، در نظر است علیرغم مشکلات ناشی از بالا رفتن جمعیت کیفری زندان ها ، تعادلی نسبی مابین این دو مقوله ایجاد و زمینه حرفه آموزی و ایجاد اشتغال مناسب برای بعد از آزادی زندانیان از زندان فراهم نماییم.
خزری همچنین در خصوص تنوع رشته ها و حذف رشته های تکراری عنوان کرد : سعی ما در سال جاری بر این بود که با نظر سنجی از زندانیان رشته های مورد علاقه آنان را در محیط فراهم که رشته هایی نظیر چرم دوزی و تعمیر تلفن همراه با استقبال بسیار گسترده مددجویان همراه که هم اکنون این دو رشته در زندان با شرکت حداکثر افراد در حال برگزاری است .
رئیس زندان از راه اندازی رشته خاموت سازی در آینده ای نزدیک نیز خبر داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار