مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

پذیرای نقد سازنده هنرمندان هستیم

تبریز(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پذیرای نقد سازنده از سوی هنرمندان است، گفت این اداره کل از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که نقدهای کارساز و پیشنهادهای تاثیرگذار در ارتقای هنر تئاتر دارند استقبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۷۶۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پذیرای نقد سازنده هنرمندان هستیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در دیدار فعالان حوزه تئاتر استان، اظهار کرد: در برهه‌ کنونی جهان که تحولی عظیم و گسترده در شیوه‌ زندگی انسان‌ها ایجاد شده، باید جامعه‌ هنری نیز خود را با این رویکردهای جدید همسان و هماهنگ کرده و با شرایط روز جامعه خود را تطبیق دهد.

وی همچنین بر لزوم مخاطب پروری در حوزه‌های مختلف هنری تاکید کرد و گفت: امروز دیگر شعار هنر برای هنر اهمیت خود را از دست داده و باید هنرمندان به نگرش مردم و مخاطبین خود نیز توجه داشته باشند و بر این اساس به تولید اثر بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که انجمن نمایش مسئولیت‌های حرفه‌ای و صنفی در عرصه تئاتر را بر عهده دارد، بر لزوم پیگیری‌های این انجمن در رابطه با وضعیت هنرمندان تئاتر تاکید کرد و گفت: استان ما در حوزه تئاتر پتانسیل های چشمگیری دارد و باید انجمن هنرهای نمایشی از این پتانسل‌ها بهره گرفته و در عین حال پیگیر امورات هنری و معیشتی هنرمندان این عرصه، به ویژه در برهه‌ی کنونی باشد.

محمدپور در ادامه سخنان خود از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان خواست تا حمایت از گروه‌ها و فعالان تئاتری استان را از رویکردهای اصلی خود قرار دهد.

وی، بر پافشاری و جدیت این اداره کل در پیگیری و جبران خسارت‌های وارد شده به عرصه فرهنگ و هنر استان اشاره کرد و گفت: همان اندازه که نقش جهادگران عرصه‌ سلامت در طول دوران شیوع کرونا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، حضور اصحاب رسانه و هنرمندان در فضای مجازی در جهت اطلاع‌رسانی و همچنین تقویت امید و نشاط اقشار مختلف مردم و کاهش آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این بیماری نیز از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که این امر باید مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین از پیگیری‌های این اداره کل برای ایجاد زمینه جهت فعالیت مجدد هنرمندان تئاتر خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتقای تاب آوری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر تاکید کرد.

در این نشست همچنین فعالان حوزه‌ی تئاتر استان به تبیین برخی مشکلات این هنر در دوران شیوع کرونا و ... پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار