بازگشایی ۸۶ درصد از مدارس فرانسه از فردا

تهران (پانا) - روزنامه فرانسوی لوپوئن به نقل از وزیر آموزش ملی فرانسه از بازگشایی ۸۶ درصد مدارس این کشور برای میزبانی از یک و نیم میلیون دانش‌آموز از فردا (دوشنبه) خبر داد.  

کد مطلب: ۱۰۷۲۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشایی ۸۶ درصد از مدارس فرانسه از فردا

به گزارش ایرنا، به نوشته این روزنامه فرانسوی، ژان میشل بلانکه وزیر آموزش ملی فرانسه در مصاحبه با روزنامه دودیمانش، از بازگشت تمام دانش آموزان تا پایان ماه جاری به مدارس خود، ابراز امیدواری کرد.

وی تصریح کرد: باقیمانده مدارس (۱۴درصد) از تعداد کل پنجاه هزار و پانصد مدرسه، حداکثر تا قبل از پایان ماه جاری بازگشایی خواهند شد.

بلانکه افزود: حدود ۵۰درصد معلمان از دوشنبه به مدارس برمی گردند تا پذیرای دانش آموزان باشند. همچنین معلمانی که در کلاس ها حضور نمی یابند از طریق آموزش از راه دور در منزل به تدریس ادامه خواهند داد. بدین ترتیب همه به نوعی مشغول کار هستند.

خبرگزاری فرانسه پیش تر گزارش داده بود که ۳۲۹ شهردار در نامه ای از امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور درخواست تعویق بازگشایی مدارس را کرده اند؛ اما بلانکه در مصاحبه روز گذشته خود در روزنامه دودیمانش به منظور رفع نگرانی شهرداران اعلام کرد مسئولیت کیفری مبتلا شدن احتمالی دانش آموزان به ویروس کرونا بر عهده شهرداران نخواهد بود.

اظهارات امیدوارانه ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش ملی فرانسه، در حالی است که تارنمای خبری ال سی آی فرانسه، از نگرانی شدید والدین و تردید آن ها در فرستادن فرزندان خود به مدرسه خبر داده است.

به نوشته این تارنمای خبری، یک مادر فرانسوی می گوید: «اگر فرزندانم را در این شرایط به مدرسه و مهدکودک بفرستم احساس بدی به من دست خواهد داد. گویی فرزندانم را به خط مقدم مواجهه با کرونا فرستاده ام».

به گزارش هفته گذشته فرانس ۲۴، رعایت پروتکل بهداشتی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فرانسه برای مدارس الزامی است؛ این پروتکل شامل مقررات سختگیرانه ای همانند شستن مکرر دست ها، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله یک تا چهار متری بین دانش آموزان و معلمان در تمام فضای آموزشی، اندازه گیری تب دانش آموزان و ...در مدارس است.

برنامه خروج از قرنطینه در فرانسه از دوشنبه (۱۱ می/۲۲ اردیبهشت) در حالی کلید خورده است که سیاست های دولت مکرون برای مقابله با شیوع کرونا در روزهای اخیر به شدت مورد اعتراض وسیع مردم قرار گرفته و نظرسنجی ها حاکی از نارضایتی ۶۲ درصدی مردم در قبال سیاست ها و اقدامات دولت در این زمینه است.
طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتدای شیوع کرونا در فرانسه، ۱۷۶ هزار و ۶۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند. از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ۵۶ هزار و ۳۸ نفر هم از بیماری همه گیر کووید-۱۹ بهبود یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار