وزیر آموزش فرانسه مخالف قانون منع حجاب در مدارس

وزیر آموزش فرانسه از وضع هر قانونی که فرد محجبه را از تحصیل محروم کند، به شدت انتقاد کرد و قشر دانش آموز و دانشجو را دارای بلوغ فکری برشمرد که قدرت انتخاب دارند.

کد مطلب: ۴۹۸۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر آموزش فرانسه در گفت و گوی ویژه در خصوص آزادی حجاب در مراکز آموزشی این کشور اظهار نظر کرد و تاکید داشت که دانش آموزان و دانشجویان در فرانسه در انتخاب نوع پوشش خود باید از آزادی عمل برخوردار باشند و نباید قانونی مبنی بر منع حجاب در مدارس و دانشگاه ها وجود داشته باشد.

وی در ادامه از وضع هر قانونی که فرد محجبه را از تحصیل محروم کند، به شدت انتقاد کرد و قشر دانش آموز و دانشجو را دارای بلوغ فکری برشمرد که قدرت انتخاب دارند.
پیشتر برخی از سیاستمداران جناح چپ از جمله نیکلاس سارکوزی ، رئیس جمهورسابق فرانسه منع داشتن حجاب در نهادهای آموزش عالی را خواستارشده بودند. این در حالی است که مقام‌های دانشگاهی پافشاری می کنند دانشجویان باید آن‍‌طور که مایل هستند در این زمینه عمل کنند و اعمال چنین ممنوعیتی غیر قانونی است.
فرانسه، سخت ترین قوانین را در رابطه با داشتن حجاب اسلامی در اماکن عمومی، در میان کشورهای اروپایی دارد. دولت فرانسه در سال 2004 میلادی نیز دانش‌آموزان مسلمان و حتی والدین آن‌ها را از ورود به مدارس و حضور در کلاس‎های درس با پوشش اسلامی، منع کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار