خنیفر: ارتقا، کارایی و اثربخشی امور با استقرار نظام آموزشی پویا میسر می‌شود

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بر ارتقا، کارایی و اثربخشی امور با استقرار نظام آموزشی پویا در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: ارتقا، کارایی و اثربخشی امور با استقرار نظام آموزشی پویا میسر می‌شود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، در آخرین روز از دهه سرآمدی آموزش، جلسه‌ای با حضور حسین خنیفر، رئیس دانشگاه و طاهر روشندل، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در جمع مدیران استانی، روسای پردیس‌ها و مراکز، معاونان آموزشی و مدیران گروه‌های آموزشی پردیس‌ها در مکان سالن شهید چمران برگزار شد.

در این جلسه، خنیفر با تبریک ولادت مظهر جود و کرم و بخشش، حضرت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به ورود تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در 19 اردیبهشت ماه سال 1397 به دانشگاه فرهنگیان، ابراز خرسندی کرد: با تربیت معلمانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اهداف این نظام مقدس باشیم.

وی، آموزش را خط مقدم دانشگاه معرفی کرد و گفت: معاونت‌ها و دیگر سیستم دانشگاه برای آموزش گرد هم آمده‌اند. همه تلاش ما بر این است تا فرایند آموزش سیر صحیح خود را برای کارایی و اثربخشی امور در دانشگاه طی کند.

رئیس دانشگاه، با تاکید بر نقش محوری معلم در تربیت نسل آینده کشور بیان کرد: کلاس درس پایتخت دانش است. بزرگ ترین اتفاق در کلاس درس می‌افتد. دانشجو و فراگیر هم پادشاه، رخساره و آینده این مملکت است. بنابراین نیروی انسانی آموزش دیده و ماهر، جز مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و لزوم ادامه فعالیت‌های آموزشی در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی این مهم ادامه داد: شرط ماندگاری ما، سازگاری و سازواری با دنیای روز است.

خنیفر، به تعطیل نشدن آموزش در زندگی اشاره کرد و گفت: در همه بحران‌های حادث بر جهان، چیزی که تعطیل ناشدنی است آموزش است. زندگی و آموزش دو روی سکه حیات این کره خاکی است. بحران حادث نیز گریبانگیر همه جوامع امروزی شده است. در چنین شرایطی آموزش مجازی، به عنوان یک راه حل قدرتمند در ساختار آموزشی برای ارائه آموزش بدون محدودیت در زمان و مکان مورد استفاده قرار گرفته است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، تلاش و زحمات معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه را در این دوران قابل تقدیر خواند و افزود: مسئولان و اساتید دانشگاه در سراسر کشور، با بهره مندی از ظرفیت‌های متفاوت استانی و ارائه آموزش‌های مجازی، آموزش توام با آرامش را برای دانشگاه به همراه داشته‌اند.

رئیس دانشگاه، برخورداری از دانش صرف را شرط لازم معلمی ندانست و با تاکید بر جایگاه مهم و شایسته آموزش بیان کرد: مهارت های روانشناختی تدریس، ارزشیابی، اخلاق حرفه‌ای، تعامل، انتقال تجربه و فنون تدریس از جمله مهارت‌های اساسی معلم برای تدریس و انتقال دانش به شمار می‌رود.

خنیفر، در پایان تلاش معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع و مرکز هوشمند سازی دانشگاه را در راستای تقویت و ارتقای سامانه‌های دانشگاه ستودنی دانست و گفت: امید است با تلاش و کوششی همگانی کارنامه‌ای درخشان از این دوران برای دانشگاه برجا بماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار