معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دانشگاه فرهنگیان، کلان مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگی و دینی است

تهران (پانا) - عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه فرهنگیان را کلان مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگی و دینی خواند.

کد مطلب: ۱۰۷۳۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان، کلان مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگی و دینی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین‌ توشیح و مبادله تفاهم‌نامه همکاری این معاونت با دانشگاه فرهنگیان، جلسه شکل‌گیری دانشگاه فرهنگیان به نام جدید و یا مراکز تربیت معلم به نام قدیم را آرمانی بسیار بزرگ دانست و گفت: «در این راستا دو عنصر آموزش و پرورش برخوردار از نقشی اساسی است.»

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «در قرآن کریم، تربیت به معنای تربیت مصطلح در زبان فارسی به کار نرفته است. تهذیب جانشین مفهوم تربیت است. پس بدون تردید تربیت در کنار آموزش است.»

دکتر فقهی‌زاده در ادامه گفت: «در نظام ارزشی اسلام، علم به عنوان یک عامل مهم برتری شناخته شده است. اگر معیار عمومی برتری و فضیلت در اسلام تقوا است، این موضوع به برخی معیارهای فرعی‌تر خرد می‌شود که بدون تردید یکی از آن ها علم و معیار دیگر جهاد فی سبیل الله است.»

وی عنوان کرد: «علم به کمال نمی رسد مگر این که با تهذیب همراه باشد. این نکته را تنها در آیین اسلام شاهد نیستیم. چرا که علمای ادیان، همه به این نکته توجه دارند که آموزش یک چیز و تربیت چیز دیگری است. آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت مکمل یک دیگر هستند. نه چندان آموزش به تنهایی مفید می افتد و نه تربیت به تنهایی در مدارج کمال انسانی کارگر است. این دو با هم ارزشمند هستند.»

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: «از نظر ما این تفاهم‌نامه به مثابه یکی از اجزای مجموعه‌ای است که وظایف فرهنگی ما را رقم می‌زند.»

وی با اشاره به این که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون با هیچ دانشگاهی تفاهم‌نامه منعقد نکرده‌ است تاکید کرد: «ما به دانشگاه فرهنگیان به عنوان کلان مرکز پرورش نیروهای کارآمد و اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی نگاه می‌کنیم و در واقع آن را به عنوان بالی برای پرواز می بینیم.»

دکتر فقهی‌زاده، حوزه اثرگذاری به معلمی که در طول سال صدها نفر را پرورش می دهد وسیع خواند و گفت: «این نگاه مشترک میان معاونت قرآن و دانشگاه فرهنگیان، مقدمات انعقاد تفاهم‌نامه را فراهم آورد.»

وی، از آخرین ویرایش تفاهم نامه سخن گفت و افزود: «در آخرین ویرایش، نقش ها و اثرگذاری ها به طور شفاف مشخص شده است.»

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادآور شد: «ممکن است این تفاهم‌نامه بعد‌ها و در مدت دو سال از اجرای آن خرد و به چندین قرارداد مشخص و در چند فاز، اجرایی شود.»

فقهی‌زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: «در دوره‌های بعدی این امر یک به سنت‌ حسنه تبدیل شود تا معاونت قرآن و عترت این وظیفه را احساس کند که از فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی حوزه قرآن و عترت با دانشگاه مهم فرهنگیان حمایت و تعاملات خود را بیش از پیش ادامه دهد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار