مدیر آموزش و پرورش کلات:

کتاب سلام بر ابراهیم تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد

کلات(پانا)-مراسم تجلیل از منتخبین مسابقه کتابخوانی سلام‌بر‌ابراهیم با حضور دادستان شهرستان و مدیر آموزش و پرورش کلات، در‌محل سالن جلسات این مدیریت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کتاب سلام بر ابراهیم تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش اداره اموزش و پرورش کلات؛ رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش کلات این مسابقه را دارای ویژگی های خاصی همچون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... دانست و هدف ازبرگزاری این مسابقه را انس گرفتن دانش آموزان با مطالعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که گریبانگیر جامعه و فرزندانمان شده است، فاصله گرفتن از کتاب و مطالعه است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری و زحمات ریاست دادگستری شهرستان که در بحث تهیه کامل جوایز این مسابقات اهتمام کردند افزود: خوشبختانه نگاه ها به امر تعلیم و تربیت شهرستان بسیار مطلوب است و این کتابی را که برای مطالعه و مسابقه انتخاب نموده ایم از جمله کتاب هایی است که تاثیر بسزایی در بحث جلوگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

در ادامه علیزاده دادستان شهرستان کلات گفت: هدف از برگزاری این مسابقه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان و جوانان است، چرا که با توجه به آمار های روز دنیا، سرانه مطالعه در کشور ما از حد نرمال پایین تر است.

وی بیان کرد: متاسفانه امروزه جوانان ما به مسائل سطحی و زود گذر روی آورده اند، این نوع مسابقات باعث می شود تا این عزیزان با مفاخر و اسطوره ها و فرهنگ کشور عزیزمان بیشتر آشنا شوند، امیدوارم اینگونه برنامه ها روز به روز تاثیر بیشتری بر نوجوانان و جوانان داشته باشد تا در همه زمینه ها پیشرفت داشته باشند.

دادستان کلات در پایان خاطرنشان کرد: معمولا رابطه محکمی در جامعه بین افراد تحصیل کرده و دارای سطح علمی با میزان جرائم و بزهکاری وجود دارد، هر چقدر سطح دانش و فرهنگ مطالعه در جامعه بالاتر باشد جرائم کاهش پیدا می کند و این در بسیاری از کشورهای پیشرفته ثابت شده است.

لازم به ذکر است،مسابقه بزرگ کتابخوانی با موضوع سلام‌ بر ابراهیم، در مرحله آموزشگاهی بهمن ماه سال ۹۸ به صورت همزمان در مدارس متوسطه دوره دوم (ویژه پسران) شهرستان برگزار شد و منتخبین هر آموزشگاه در این مرحله پس از معرفی به اداره، در ایام الله دهه فجر، در مرحله شهرستان با هم به رقابت پرداختند که جوایز نفرات اول تا دهم به ترتیب از مبلغ ده‌میلیون‌ریال تا ‌یک‌میلیون‌ریال توسط کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی دادگستری کلات تهیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و امروز در این مراسم به دانش آموزان منتخب مرحله شهرستان اهدا شد.

اسامی دانش‌آموزان برگزیده و جوایز (هدایای نقدی) اهدا شده به آنها در ادامه آمده است:

نفر اول: حسین‌ واحدی از دبیرستان امام خمینی(ره) یک میلیون تومان

نفر دوم: علی‌ براتی از دبیرستان امام خمینی(ره) ۹۰۰ هزارتومان

نفر سوم: محمدرضا‌ فیاض از دبیرستان اسدالله صفائی لایین ۸۰۰ هزار تومان

نفر چهارم: امیرمحمد افروزی از دبیرستان امام خمینی(ره) ۷۰۰ هزار تومان

نفر پنجم: امیرحسین مختارزاده از دبیرستان امام خمینی(ره) ۵۰۰ هزار تومان

نفر ششم: نصیرحدیدی ازدبیرستان پسرانه گرو 400 هزار تومان

نفر هفتم: محمدمهدی ادبیان از دبیرستان پسرانه گرو 300 هزار تومان

نفر هشتم: مهدی روانسالار از دبیرستان شهید فاطمی‌ زاوین ۲۰۰ هزار تومان

نفر نهم: امیرمحمد طهماسبی ازدبیرستان امام خمینی(ره) ۱۰۰هزار تومان

نفر دهم: مرتضی مومنی ازدبیرستان امام خمینی(ره) ۱۰۰ هزار تومان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار