معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

معلم میزان الحراره جامعه و محور تعلیم و تربیت، رشد و توسعه و پیشرفت جوامع انسانی است

مشهد(پانا)- معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی معلم را میزان الحراره جامعه و محور تعلیم و تربیت، رشد و توسعه و پیشرفت جوامع انسانی دانست.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم میزان الحراره جامعه و محور تعلیم و تربیت، رشد و توسعه و پیشرفت جوامع انسانی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی این اداره کل ضمن تبریک فرارسیدن هفته بزرگ داشت مقام شامخ معلم و همچنین گرامیداشت یاد، نام و خاطره همه شهدا به ویژه پنج هزار معلم شهید گفت: معلم میزان الحراره جامعه و محور تعلیم و تربیت، رشد و توسعه و پیشرفت جوامع انسانی است و تمدن بشری در درازنای تاریخ، مرهون تلاش، ایثار، ذوق، هنر و فداکاری معلمان بوده و در آینده نیز خواهد بود. از این رو، تقدیر از معلم و بزرگ داشت مقام معلم، در واقع ارج نهادن به جایگاه والای علم و ایجاد انگیزه مضاعف برای تلاشی دو چندان از سوی مشعل داران علم و دانایی است.

وی افزود: به سنت هر ساله ما نیز در استان، مراسمی بدین منظور برگزار می کردیم اما قاعدتا اولویت اصلی ما، سلامت همکاران است از این رو، مراسم بزرگ داشت مقام معلم امسال استان، تحت تاثیر خطر ابتلا به کرونا، به صورت مجازی و در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سعادتمند تصریح کرد: امسال با برگزاری جلسات مختلف، روند انتخاب معلم نمونه طی سنوات گذشته آسیب شناسی شد و به منظور جلوگیری از اسراف کاغذ و قطع درختان، سامانه ای الکترونیکی طراحی و در اختیار مدیران مدارس قرار گرفت. همچنین در حال طراحی صندوق الکترونیکی مختص هر همکار هستیم تا با الکترونیکی کردن پرونده پرسنلی افراد، صرفه جویی قابل توجهی در کاغذ، هزینه چاپ، بایگانی و نقل و انتقال اوراق و اسناد داشته باشیم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هر چند اذعان داریم که تمامی معلمان ما نمونه اند و از منظری انتخاب معلم نمونه واژه مناسبی نیست با این حال به بهانه تقدیر معنوی به رسم هر ساله، امسال نیز طی فرآیندی در مجموع از میان حدود ۸۰ هزار معلم رسمی و پیمانی استان، تعداد یک هزار و 367 معلم برتر منطقه ای و ۱۱۵ معلم برتر استانی (تقریبا از میان هر 57 پرسنل یک معلم منطقه ای و از میان 77 نفر یک معلم استانی) انتخاب و از تلاش های آن ها تقدیر به عمل آمد.

وی عناوین روزشمار هفته بزرگداشت مقام معلم را به ترتیب شهید مطهری اسوه معلمی، معلم، پیشکسوتان و بزرگان تعلیم و تربیت، معلم، مرجعیت و رسالت علمی و اجتماعی او، معلم و نقش او در تحول نظام آموزشی و پرورشی، معلم، نقش و جایگاه او درگام دوم انقلاب، معلم، جهاد آموزشی و سلامت خانواده و در آخر معلم و نقش او در جهش تولید علم و فناوری نام برد.

سعادتمند در پایان برنامه هایی همچون حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مرکز صدا وسیمای استان و تبیین نقش و جایگاه شامخ معلم، دیدار و گفتگوی مدیرکل آموزش و پرورش استان با تنی چند از خانواده های شهدای فرهنگی استان، دیدار و گفتگو با معلمین پیشکسوت، دیدار و گفتگو با معلمان نمونه استان و دیدار و گفتگوی با چند تن از معلمان ایثارگر و خانواده فرهنگیانی که در سال گذشته به دیار باقی شتافتند را از جمله اقداماتی برشمرد که در هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار