از معلمان نمونه تهرانی تقدیر شد

تهران (پانا) - مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهر تهران در محل اداره کل شهر تهران در قالب ویدیو کنفرانس برگزار شد. در این مراسم معلمان نمونه از طریق ویدیو کنفرانس بصورت مستقیم با عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران از دغدغه های شان سخن گفتند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
از معلمان نمونه تهرانی تقدیر شد

فولادوند، مدیرکل شهر تهران گفت: بروز ویروس کرونا ناگهانی بود و ما آمادگی در قبال کارهایی که باید انجام می شد، نداشتیم. البته سالها تجهیزاتی را آماده کردیم و آموزش های مختصری داده شده بود ولی باز هم این کاری که رخ داد بنا به نیاز جامعه بود. ابتدا مدیران مدارس دست به کار شدند و شبکه های داخلی فعال شدند. وزارت آموزش و پرورش هم در این مدت با اپراتورهایی در داخل صحبت کرد اما آن سازمان ها نتوانستند تعهدات شان را عمل کنند و اعتماد مخاطبین ما را جلب کنند. تا بالاخره شبکه شاد راه اندازی شد که البته همچنان جای کار و بهتر شدن دارد. ما همیشه نباید فکر کنیم کاری صد در صد انجام شود و قاعدتا موانعی هست اما مدیران باید تلاش کنند آن بیست درصدی که به شبکه شاد نپیوستند و محدودیت امکانات داشتند حتما آموزش ببینند.
فولادوند افزود: در این مدت شبکه های تلویزیونی هم فعال شدند و در حوزه ابتدایی 360برنامه تولید و ارایه شد. مهم این است که ما اراده کردیم و کارهای بزرگ موانع بزرگ دارد. به مدیران مناطق گفته ام استراتژی ما کسانی هستند که تحت پوشش شبکه نیستند و باید شناسایی شوند و حتی یک دانش آموز هم برای ما اهمیت دارد و باید تلاش کنیم معایب برطرف شود. ما نمی توانستیم آزمایشی شبکه را راه اندازی کنیم و زمان نداشتیم. انشاله به همت همین معلم ها معایب برطرف شود و از شبکه بخوبی استفاده شود.
فولادوند در پاسخ کی از معلم ها که نسبت به حجم کتب درسی انتقاد داشتند گفت: درباره حجم زیاد کتب درسی ما هم نقدهایی داریم اما در اختیار ما نیست. نسبت مساوی میان محتوا و ساعات در برخی درس ها نیست. انشاله در فصل تابستان هم آموزش هایی جهت فعاایت فرهنگیان برای تولید محتوای فرهنگی انجام می دهیم.
در ادامه زهرا صفری، مراقب سلامت یکی از مدارس منطقه۱۳ که در این نشست حضور داشت گفت: زمانیکه ویروس کرونا در شهر تهران پخش شد وظیفه خود می دانستم از آموزش و پروزش به کمک نیروهای سلامت بروم. به یکی از بیمارستان های شهر تهران رفتم و پذیرفتند. امیدوارم این همان باقیات الصاحات من باشد. من از مدرسه که می رفتم وکارم تمام میشد به بیمارستان میرفتم و کمک می کردم.
همچنین مریم جعفری، معلم زبان انگلیسی منطقه4 که در بیمارستان به تدریس خود ادامه داده بود نیز در این نشست حضور داشت.

وی گفت: معلم های عزیز در این ایام کرونا و با وجود محدودیت ها پا به پای مدافعان سلامت تلاش کردند. من دست این عزیزان را میبوسم و اگر کاری کردم که از آن به عنوان فداکاری یاد شد همان کاری است که همکاران من در حال انجام آن هستند. من به عنوان نماینده معلمان می گویم که معلم های ما درگیر آموززش بودند و سنگر آموزش را رها نکردند.
در پایان نشست از پنج معلم فداکار حاضر تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار