فولادوند: بهزیستی شریک ما در آموزش نوآموزان است

تهران (پانا) - صبح امروز جلسه مشترک شورای پیش دبستانی با حضور عبدالرسول فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش؛ خانکه معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران؛ سعید ربوشه معاون آموزش ابتدایی و سایر اعضا در محل سالن کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: بهزیستی شریک ما در آموزش نوآموزان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و پرورش شهر تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این جلسه با تاکید بر توسعه مراکز پیش دبستانی و هماهنگی هرچه بیشتر فی مابین آموزش و پرورش و اداره بهزیستی اظهار کرد: ارایه محتوای آموزشی استاندارد در خصوص مراکز پیش دبستانی؛ تحت عنوان سرفصل های آموزشی مدنظر است.

عبدالرضا فولادوند در این نشست که با حضور مسئولین بهزیستی استان تهران برگزاری شد، در حمایت از مناطق و اقشار محروم تصریح کرد و افزود: به دلیل استاندارد نبودن و سلیقه ای عمل کردن نهادهای مختلف؛ بخشی از کیفیت آموزشی در دوران ابتدایی تضعیف می شود.

وی خواستار سرعت بخشیدن به صدور مجوزها به صورت جمعی و آسیب شناسی امور؛ در راستای حذف موانع و ایجاد ارتباط با مراکز پیش دبستانی سایر نهادها و دستگاه ها شد و ادامه داد: تمام تلاش ما این است که نوآموزان در این دوران خسته و زده نشوند و در کنار هم خدمت بهتری به فرزندان و آینده سازان کشور ارایه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت هدف اصلی از این همکاری ها را تقویت و یکپارچه سازی محتوای آموزشی استاندارد قلمداد کرد و گفت: اولویت برای ما اعتبار موضوعات آموزشی است. ما موظفیم سرفصل های آموزشی را به مربیان گوشزد کنیم و آموزش دهیم و کلاس بگذاریم تا بتوانند توانمند و موفق شوند و با خلاقیت های خود آن را به کار ببرند.

وی بر ارتقا و بالا بردن درصد پوشش پیش دبستانی تاکید کرد و گفت: باید تقسیم کاری و موضوعات مرتبط بین خود را احیا کنیم و بر اساس توافقات عمل نماییم، زیرا همه ما برای سرمایه ها و بچه های این مرز و بوم تلاش می‌کنیم. همه ما چرخ دنده‌های یک سیستم هستیم که اگر یک چرخ دنده کار خود را دقیق انجام ندهد؛ مشکل به وجود می آید. همه برای یک هدف تلاش می‌کنیم و باید تلاش کنیم این همکاری را به بالاترین سطح برسانیم.

فولادوند اضافه کرد: این تعامل باعث می‌شود کیفیت در حوزه ابتدایی بالاتر برود و مربیان هم آموزش ببیند و این وقت و انرژی و سرمایه به کار کیفی بیانجامد. بهزیستی بخشی از شرکای ما در آموزش است. تصمیم بر این است تا برای مربیان فقط کتاب کار تولید کنیم و نه کتاب های زیاد و پر حجم و فقط سرفصل ها را تدوین کنیم و با استفاده از خلاقیت مربیان بتوانیم کار را پیش ببریم.

خانکه، معاون اجتماعی اداره بهزیستی نیز در این نشست اظهارداشت: الزامات شما برای ما قابل درک است. از ساختار آموزش و پرورش استقبال می‌کنیم؛ چون همه ما از این ساختار بیرون آمده ایم و توانسته ایم موفقیت‌هایی کسب کنیم.

وی ضمن استقبال از افزایش همکاری ها گفت: در بهزیستی ساختار مدونی داریم و از تخصص آموزش و پرورش برای ارتقای فعالیت ها و شور و مشورت با همکاران شما خوشنود خواهیم شد.

معاون اجتماعی اداره بهزیستی بر نقش مهدهای کودک در کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: برای تدوین مباحث آموزشی نقش بهزیستی دیده شود زیرا بهزیستی در جذب خانواده های کم توان می تواند کمک های خوبی ارایه دهد.

وی دغدغه ی آموزش را برای اداره بهزیستی بسیار مهم دانست و گفت: آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار حایز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار