فولادوند: تهران در تولید محتوا برای شاد خوش درخشید

امسال شهر تهران حدود ۴۳۵حوزه اجرای امتحان نهایی در نظر گرفته است

تهران (پانا) - گردهمایی شورای معاونین اداره کل شهر تهران و روسای مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران در محل تالار فرهنگ، با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیر کل شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: تهران در تولید محتوا برای شاد خوش درخشید

عبدالرضا فولادوند در این گردهمایی با گرامیداشت و تبریک هفته معلم و قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک گفت: باید این ایام در این فضا نیز گرامی داشته شود و یاد همه کسانیکه در این عرصه تلاش کردند و امروز در میان ما نیستند، مخصوصا شهدای فرهنگی و دانش آموزان شهیدمان که پا به عرصه دفاع از کشور گذاشتند، یادشان را گرامی بداریم.

وی افزود: کرونا برای ما فواید زیادی داشت. سالها تکنولوژی در دسترس بود اما برای آموزش استفاده نمی شد اما کرونا باعث شد تهدید به فرصت تبدیل شود. در آن روزهای اول شیوع ویروس کرونا مدارس را آزاد گذاشتیم تا مبتکرانه خودشان کار را جلو ببرند و انصافا شهر تهران و مخصوصا غیر انتفاعی ها خوش درخشیدند.

فولادوند گفت: وزارت آموزش و پرورش وقتی دید زمان تعطیلات طولانی است سعی کرد تا شبکه مطمئنی برای خانواده ها فراهم کند. کم کم وزارت آموزش و پرورش به سمت شبکه ای رفت که در اختیار خودش باشد و چون اطلاعات شخصی افراد در آن بارگذاری می شود باید اعتماد خانواده ها جلب می شد. حقیقتا در روزهای اول فکر نمی کردیم اما گام موثری برداشته شد. با سختکوشی و تلاش معاونان و مخصوصا مدیران مناطق گام های بزرگی برداشته شد.

تهران در ورود به شبکه شاد خوش درخشید

وی در ارتباط با بارگذاری محتوا در شبکه شاد افزود: ما در حوزه ابتدایی رتبه اول را کسب کردیم و در دوره متوسطه گام های موثری برداشتیم. در حوزه بارگذاری اطلاعات در شبکه شاد، ورودی مدارس حدود 97درصد بارگذاری داشتند. این گام موثری بود. البته تداوم کار بسته به پشتکار و حمایت دوستان دارد. این کار خالی از ایراد نیست و موانع زیادی هست که باید رفع شود. ما اجباری برای بارگذاری در شبکه شاد نداشتیم و البته تمهیداتی انجام دادیم و انشاله باید این کار را تداوم پیدا کند تا اگر در ماه مهر این ویروس وجود داشت، بتوانیم براحتی عمل کنیم. این روزها انقلابی در حوزه آموزش و پرورش رخ داده است. در این ایام بهترین و قوی ترین محتوای آموزشی تولید شد. ناگفته نماند که در این بین بیشترین زحمت را همکاران آموزگار ما کشیدند و انشاله بتوانیم جشنواره ای شکل دهیم و از برترین ها تقدیر کنیم.

پیش دبستانی را در مناطق تهران توسعه دهیم

فولادوند با اشاره به اهمیت توسعه پیش دبستانی در تهران گفت: در پیش دبستانی 9 منطقه حدود 66 تا 83 درصد تحت پوشش پیش دبستانی نیستند. درست است که پیش دبستانی تکلیف نیست اما اگر دنبال کیفیت هستیم بخشی از این کیفیت، پوشش پیش دبستانی است و البته موانعی مثل بی بضاعتی خانواده، عدم هماهنگی بین نهاد ها و مشکل فضاهای آموزشی و غیره وجود دارد که امیدوارم برای هر منطقه سهمیه ای در نظر بگیریم تا این پوشش توسعه پیدا کند.

وی در ارتباط با حضور موفق شهر تهران در انتخابات گفت: در انتخابات، مدیران مناطق زحمت زیادی کشیدند و سونامی کرونا باعث شد زحمتکشان این حوزه تقدیر نشوند. نمایندگان شایسته وارد مجلس شدند و ما موظیم درچارچوب قوانین و مقررات روابط حسنه داشته باشیم و سعی کنیم عزت و احترام این عزیزان رعایت شود زیرا آنها محل رجوع مردم هستند اما باید بدانیم آموزش و پرورش مستقل است ما در مباحث انتصابات و بکارگیری بخشی از قوه مجریه ایم و همراه قوه مقننه هستیم تا امور بخوبی پیش رود.

وی افزود: با توجه به وضعیت آموزش و پرورش تهران از پتانسیل مجلس برای حل مشکلاتی چون فضای آموزشی و غیره کمک بگیریم.

تهران همچنان مشکل کمبود نیروی انسانی دارد

وی افزود: امسال هم وضعیت نیروی انسانی خوبی نداریم. مدیران مناطق از وضعیت نیروی انسانی خود اطلاع دارند اما با بررسی های انجام شده در ساماندهی سال گذشته، انحراف ما حدودا 22هزار 427 ساعت است. ما 130هزار حق التدریس داریم و 22هزار انحراف ساعت را به حق التدریس ها تقسیم کنیم حدود یک ششم می توانیم صرفه جویی کنیم. به فرض10هزار از این22هزار را می گذاریم به حساب نیروی ناکارآمد اما درجاهایی نیرو داریم که اضافه هستند. بطور کلی در سال ما42میلیارد تومان هدر رفت داریم و این عدد در آموزش و پرورش تهران عدد بزرگی است. ما امسال هیچ راهی نداریم خروجی 7 هزار نفر بازنشسته و ورودی کمتر از هزار و 147نفر نیروی آماده به کار است. ما نیرو نداریم و هیچ راهی نداریم و باید تا آخرین نفس بجنگیم. از بالاترین ظرفیت نیروی حق التدریس هم استفاده می کنیم. باید تلاش کنیم و از مدیران می خواهم خودشان راسا وارد ساماندهی نیروی انسانی شوند.

وی گفت: در ارتباط با نقل و انتقال به سبک گذشته عمل می کنیم و امیدوارم معایب و مشکلات سال گذشته را به ما منتقل کنید. انشاله از هفته آینده کارگروه ساماندهی را داریم و کم کم وارد مناطق می شویم. ممکن است شروع سال تحصیلی اول شهریور باشد تا در ماه های اول شروع سال تحصیلی مشکلات کمتری داشته باشیم، پس ما باید طرح ها را سریعتر جمع کنیم.

نحوه برگزاری امتحانات شهر تهران

فولادوند درباره برگزاری امتحانات شهر تهران گفت: نوع برگزاری امتحانات امسال سخت تر است و شهر تهران امسال حدود 435حوزه اجرای امتحان نهایی دارد و هزینه برگزاری امتحانات 50 درصد افزایش دارد و با توجه به شرایطی که پیش آمده امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزاری موفقی داشته باشیم.

فولادوند افزود: کتابهای درسی ما تمام شده و این مهم به همت معلمان مان و تلاش های شبانه روزی شان انجام شد و شاهد این مدعا خانواده های دانش آموزان ما هستند. اکنون آماده برگزاری امتحانات هستیم. حوزه های اجرا باید پروتکل بهداشتی را حتما رعایت کنند. خانواده ها نگران اند و حق دارند و انشاله با تلاش مدیران مناطق وتیم شان برگزاری امتحانات بخوبی انجام می شود.امنیت امتحانات از مهمترین مواردی است که باید راجع به آن گفتگو شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار