آغاز فعالیت پایانه‌های بین شهری و کاهش ناوگان به یک چهارم ظرفیت

شیراز(پانا) - مدیر عامل شرکت گیتی پیما فارس با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای فارس مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل مسافر از اجرای دستورالعمل‌های جلوگیری از این بیماری در دستور کار شرکت‌های این مجموعه بعد از شیوع کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت پایانه‌های بین شهری و کاهش ناوگان به یک چهارم ظرفیت

محمد مهدی صمیمی به خبرنگاران گفت: تمامی ناوگان این شرکت به وسیله مواد ضدعفونی کننده هر روز گندزدایی می‌شوند و در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ظرفیت اتوبوس‌های vip به 16 نفر و معمولی به 22 نفر مسافر کاهش یافت که با نظارت و بازرسی مداوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این روند ادامه دارد.

صمیمی در مورد رعایت نکات بهداشتی از سوی مسافران گفت: با توجه به چالش کاهش مسافران، تعداد ناوگان به یک چهارم ظرفیت کاهش پیدا کرده و میانگین مسافران درون استانی به 5 نفر و برون استانی به 6 نفر رسیده است.

او افزود: مواد بهداشتی شامل ماسک، دستکش و پد الکلی به مسافرین برای جلوگیری از شیوع کرونا داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گیتی پیما فارس از کاهش خرید حضوری بلیت در باجه‌ها خبر داد و افزود: خرید اینترنتی بلیط از شروع شیوع کرونا با افزایش روبرو بوده است. 70 درصد مسافرین بلیط خود را از طریق اینترنتی تهیه می کنند و با راه‌اندازی وب کیوسک در سال گذشته، روند خرید حضوری درب خرید بلیط کاهش یافته است و خرید بلیط به وب کیوسک ارجاع داده می شوند و باعث برطرف شدن دغدغه ما نسبت به کارمندان خود شده که یک مزیت بسیار بزرگ به حساب می آید.

او ادامه داد: ایمنی اتوبوس و مسافر از مسائل بسیار با اهمیت برای شرکت و حمل و نقل استان است که در این خصوص ناوگان به مراکز معاینه فنی دارای مجوز برای دریافت کارت معاینه فنی مراجعه کنند.

همچنین با صدور دستورالعمل اداره راهداری و حمل و نقل، یک نفر مدیرفنی برای بازبینی فنی اتوبوس‌ها قبل از سفر انتخاب شد و چنانچه ناوگان در حال حرکت را از نظر فنی تایید نکنند تحت هیچ شرایطی سفر صورت نخواهد گرفت و در صورت مشاهده با آن کارشناس فنی برخورد قانونی صورت می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار