تفاهم نامه همكاری سه جانبه اعزام نیروی كار ایرانی امضا شد

خبرگزاری پانا: تفاهم نامه همكاری های سه جانبه بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی ، سازمان توسعه تجارت ایران و انجمن صنفی كارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی های بین المللی ایران ، به منظور تسهیل در اعزام نیروی كار به خارج از كشور به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۰۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا این تفاهم نامه همكاری سه جانبه را حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران ، علی اكبر لبافی معاون توسعه كار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی و مهرداد ایوبی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی بین المللی ایران ، امضا كردند.

هدف از امضای این تفاهم نامه تقویت زمینه های موثر در راستای توسعه اشتغال ایرانیان در خارج از كشور و حضور بیشتر متخصصان ایرانی در بازارهای هدف اعلام شده است.
در این تفاهم نامه طرفین موافقت كردند همكاری های خود را در زمینه تدوین بسته های آموزش مهارت مورد نیاز نیروهای كار اعزامی را بر اساس استانداردهای جهانی افزایش دهند.
حمید صافدل معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رییس كل سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه، بیكاری را منشا بسیاری از بزهكاری ها دانست و تاكید كرد ایجاد شغل در بخش های مختلف برای جوانان و متخصصان كشورمان به منظور افزایش رفاه اجتماعی و جامعه باید مورد توجه قرار جدی گیرد.
علی اكبر لبافی معاون توسعه كارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: همكاری با انجمن صنفی كارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی و سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه به منظور بهره گیری از فضاهای آموزشی پیش از اعزام به خارج از كشور برای متقاضیان ضروری به نظر می رسد.
مهرداد ایوبی رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی بین المللی ایران نیز گفت: برنامه ریزی برای شناسایی فرصت های شغلی در بازارهای هدف و معرفی آن به متقاضیان از تعهدات این انجمن در این تفاهم نامه سه جانبه تعیین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار