در گفت‌وگو با پانا

کریمی: به حضور در المپیک توکیو خوش‌بین هستم؛ به ایران برگردم شانس رسیدنم به المپیک کم می‌‌شود

دید باز به ورزش داشته باشیم به نفع کشورمان است

تهران (پانا) - قهرمان شیرجه ایران ابراز امیدواری کرد با ادامه حضور در روسیه بتواند به سهمیه حضور در المپیک توکیو برسد.

کد مطلب: ۱۰۳۷۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کریمی: به حضور در المپیک توکیو خوش‌بین هستم؛ به ایران برگردم شانس رسیدنم به المپیک کم می‌‌شود

حمید کریمی شیرجه‌رو ملی‌پوش ایران در گفت‌وگو با پانا درباره حضور در روسیه در سال منتهی به المپیک 2020 گفت: از اواخر تیر ماه سال 98 به روسیه آمده‌ام. قرار بود تا 21 آوریل یا اوایل اردیبهشت مسابقات انتخابی ‌المپیک را داشته باشیم که به دلیل کرونا لغو شد. حدود یک ماه هست که در قرنطینه هستیم و تمام تمریناتمان تعطیل شده است ولی بدن‌سازی را هر روز به غیر از یکشنبه‌ صبح از ساعت 8 تا 13 و بعد ازظهر از ساعت 16- 19 طبق نظر مربی انجام می‌دهیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

نفر اول شیرجه‌ ایران درباره شانس‌اش برای کسب سهمیه از مسابقات انتخابی المپیک توکیو گفت: به کسب سهمیه بسیار خوش‌بین هستیم و امیدوارم سهمیه بگیرم. تا سال آینده معلوم نیست چه اتفاقی قرار است پیش آید و چون معلوم نیست که در روسیه بمانم و یا به ایران باز گردم، در صورت ادامه پیدا کردن این وضعیت فکر می‌کنم برگزاری المپیک در سال آینده هم لغو شود. متأسفانه کرونا علاوه بر ورزش بر زندگی روی کره زمین تأثیر منفی گذاشته است.

وی ادامه داد: در صورتیکه روسیه بمانم و با همین برنامه پیش برویم شانس بالایی داریم و به احتمال زیاد سهمیه المپیک را می‌گیریم ولی اگر به ایران بازگردیم؛ به‌دلیل نبود امکانات و ضعیف بودن برخی از مربیگری‌ها از لحاظ تکنیکی، گرفتن سهمیه بعید است. به‌دلیل آنکه باید به مسابقات برون‌مرزی برویم اینجا بابت خروج مشکلی نداریم اما اگر بخواهیم از ایران به مسابقات برویم به مشکل بر می‌خوریم. ولی ما همچنان تلاش می‌کنیم تا سهمیه المپیک را بگیریم.

کریمی درباره تفاوت امکانات ایران و روسیه گفت: تفاوت خیلی خیلی زیاد است می‌توان گفت زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد. ما بیشتر در استخر هستیم و در آب تخته فنرهایی هست که باید بپریم اما در خشکی هم خیلی کار انجام می‌دهیم و از لحاظ دیدی که روی هوا می‌چرخیم و با وسیله‌ای بنام سفتیدبلد برای پرش تمرین می‌کنیم که متأسفانه در ایران نداریم.

وی ادامه داد: در امکانات آب تخته‌ها و سکو‌ها به‌روز هستند و هر ماه آنها را چک می‌کنند که مشکلی نداشته باشد. اما در ایران دایوهایی داریم که برای سال‌ها پیش هست و دایوهای جدید تعداد کمی وارد ایران شد که آنها هم کافی نیست و همین‌طور تکنیک مربی‌ها هم به روز نشده است. مربی‌ها و ورزشکار‎ها هر دو باید به مسابقات بروند و دوره‎های جدید ببینند و به‎روز باشند اما متأسفانه این را هم در ایران نداریم. همین موارد باعث می‎شود تیم روز به روز ضعیف‌تر شود چون از تکنیک‌های علمی و سخت‌افزاری عقب می‌افتند.

ملی‌پوش شیرجه ایران افزود: در سال جدید دید بازی را در ورزش داشته باشیم چون به نفع مملکتمان هست و بیشتر در جهان شناخته می‌شویم؛ مثلاً در این اردویی که هستیم من برای بچه‌های کشورهای دیگر، چهار فصل کشورمان را معرفی کردم و همه شگفت‌زده شده‌اند. با شرکت در مسابقات ورزشی و علمی و فعالیتهای برون‌مرزی است که می‎توانیم خود را به دنیا معرفی کنیم. از مسئولان خواهش می‌کنم که به ورزش بیشتر رسیدگی کنند، ما استعدادهایی داریم که نه تنها در ایران که در دنیا می‌توانند بدرخشند.

وی ادامه داد: ورزشکاران خارجی مثل ربات هستند و طبق برنامه و به صورت روتین کارشان را انجام می‌دهند. ولی بچه‌های ما از روی استعداد و غیرتشان به اینجا رسیده‌اند استعدادهای ما خیلی زیاد هستند چه مرد چه زن در مملکت ما غیرتی هستند و کاری را که انجام می‌دهند از روی غیرتشان هست، چون در اکثر ورزش‌ها هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ امکانات ضعیف هستیم.

کریمی در ادامه درباره رؤیای زندگی ورزشی‌اش گفت: در دنیای ورزش طبیعی است که رؤیای هر ورزشکار شرکت در مسابقات المپیک و رسیدن به مدال آن باشد و به این شکل برای ادامه زندگی انرژی می‌گیرد. غیر از ورزش هم رسیدن به مربیگری و یا عرصه‌های دیگر ورزش البته اگر دوستان حمایتمان کنند.

نفر اول شیرجه ایران در پایان درباره شانس کسب مدال در المپیک 2020 گفت: رقیب‌هایم خیلی از من قوی‌تر هستند و بعید است به مدال برسم. 2 سال است که به‌طور فشرده برای من برنامه‌ریزی شده است ولی کشورهای دیگر و قدرت‌های این رشته حداقل 4 تا 10 سال روی یک شخص برنامه‌ریزی می‌کنند تا بتواند به سهمیه و مدال المپیک برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار