معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

راه اندازی پویش کمک مومنانه به خانواده های نیازمند با محوریت دارالقرآن های استان

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان پیش از ظهر امروز  در جلسه هماهنگی برنامه های پویش کمک مومنانه به خانواده های نیازمند با محوریت دارالقرآن های استان بر ضرورت تداوم این امر خیر و هدایت آن در مسیر درست تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۶۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی پویش کمک مومنانه به خانواده های نیازمند با محوریت دارالقرآن های استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی، طاهر علمی در جلسه هماهنگی برنامه های پویش کمک مومنانه به خانواده های نیازمند با محوریت دارالقرآن های استان بر ضرورت تداوم این امر خیر و هدایت آن در مسیر درست تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به شرایط کنونی گفت: ویروس کرونا علیرغم حجم بسیار ناچیزش کل دنیا را درگیر و ناتوان کرده است و این نشانی از ضعف بشر علیرغم پیشرفت هاست.

وی وضعیت کروناسی کنونی در دنیا را حاوی نکات مثبتی دانست و افزود: امروز مردم اغلب کشورها با اذعان بر عجز و ناتوانی در اماکن عمومی دست نیاز و یاری به خداوند متعال دراز کرده اند.

علمی همچنین یادآور شد: به جهت تعطیلی اجباری و غیر قابل پیش بینی برخی مشاغل عمدتا مشاغل آزاد، خانواده ها در مضیقه هستند و ضرورت دارد که ما در خصوص مساعدت مالی، حداقل به خانواده های دانش آموزان بی بضاعت کاری انجام دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی استان همچنین اظهار کرد: طرح پویش کمک مومنانه با الهام از تعالیم دینی و سلوک بزرگان دین و منویات مقام معظم رهبری با محوریت دارالقران ها در حال شکل گیری و کارسازی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: هدف اصلی پویش شناسایی خانواده های نیازمند دانش آموزان بی بضاعت در مناطق و نواحی مختلف و تهیه و ارسال بسته های غذایی برای ایشان در آستانه ماه رمضان است.

علمی با اشاره به نحوه اجرایی کردن طرح، اذعان داشت: با اطلاع رسانی گسترده پویش در تمامی بخشهای رسانه ها این حرکت را بعنوان یک گفتمان باید طرح نماییم.

وی شماره حساب دارالقرآن های مناطق و نواحی را بعنوان معین جهت جمع آوری وجوهات و نیز دفتر دارالقرآن ها را بعنوان مرکز جمع آوری اقلام غیر نقدی معرفی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در پایان تصریح کرد: کلیه وجوهات جمع آوری شده و نیز اقلام غیر نقدی جهت تهیه بسته های حمایتی برای نیازمندان همان منطقه و ناحیه با اولویت خانواده های دانش آموزان بی بضاعت صرف خواهد شد و مدیریت این کار خیر با معاونین محترم پرورشی مناطق و نواحی و هماهنگی امور با مدیریت دارالقرآنها خواهد بود.

محمد صادق زاده رئیس اداره قرآن عترت و نماز استان نیز در سخنانی گفت: تا بدین لحظه 36 منطقه استان به این حرکت ارزشمند پیوسته اند و استقبال شایان توجه و قابل تقدیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار