دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان:

126 شورای امر به معروف و نهی از منکر در همدان فعالیت می کنند

خبرگزاری پانا: دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: 126 شورای امر به معروف و نهی از منکر در استان همدان فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدجواد بیات در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در همدان اظهار داشت: در شهرستان همدان بیش از 50 اتحادیه صنفی وجود دارد که در آنها شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر فعال است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح ویژه ماه مبارک از سوی نیروی انتظامی در استان بسیار خوب اجرا شد، عنوان کرد: امیدواریم امسال نیز همان طرح با تقویت بیشتر اجرا شود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه فعالان برخی از حرفه‌ها قادر به گرفتن روزه نیستند و باید در این مکان‌ها نیز کار فرهنگی صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان در برخی میادین شهر برخی مسافران در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند، شهرداری باید در میادین و پارک‌ها کار فرهنگی در داشته باشد.

وی تصریح کرد: در 38 نقطه شهر از جمله فرودگاه و پارک‌ها و در شش خیابان اصلی تیم‌های مختلف با مشارکت بسیج، نیروی انتظامی و دادگستری طرح امر به معروف و نهی از منکر و تقویت این مهم اجرا می‌شود.

بیات با اشاره به اینکه هدف از احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد امنیت پایدار و سلامت جامعه است اذعان کرد: این موضوع در کشورهای دیگر با عنوان خودکنترلی مطرح شده که ما در کشور از آن با عنوان امر به معروف یاد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌هایی در بازه زمانی هر سه ماه یک بار در سطح شهرستان با بررسی موضوع خانواده، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی و نیروهای مسلح در بحث سبک زندگی اسلامی و ایرانی برگزار می شود که در این راستا سه جلسه در مورد آسیب‌شناسی برای فروشندگان خانم برگزار شده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر همدان تأکید کرد: برای برطرف کردن اسامی مغازه‌هایی که اسم آنها مغایر با شئونات اسلامی است اقداماتی انجام شده که در این راستا هر 15 روز یک بار از آنها بازدید به عمل می‌آید.

همچنین در این جلسه فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه 53 هیئت در سطح مساجد شهرستان همدان فعال هستند، اظهار داشت: این‌ها در سطح شهر مردمی اداره می‌شوند که منشأ اثرات خوبی هستند.

محمدرضا غلامی‌پاک تصریح کرد: در خصوص برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها برای 19 پارک برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 12 نقطه برای برگزاری این فریضه الهی اقدام کرده‌اند و هفت نقطه دیگر به دلیل کمبود امکانات هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

وی خواستار اجرای مانور تذکر لسانی در ابتدای ماه مبارک رمضان شد و یادآور شد: بسیج از نظر نیرو آمادگی کامل برای اجرای این مانور در ماه مبارک رمضان دارد.

معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر همدان گفت: هدف از اجرای طرح عیون خودرویی و اماکن، آراستگی جامعه به مظاهر اسلامی و تقویت نظارت مردمی است.

احسان درویشی با اشاره به تشکیل دفاتر حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عنوان کرد: هدف از این برنامه، ارتقاء منزلت اجتماعی آمر به معروف و ناهی از منکر است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: معاونت سازمان‌های اجرایی ستاد مرکز از طریق معاونت‌های متناظر در ستادهای استان و شهرستان گزارش اقدامات این دفاتر را دریافت و بر عملکرد آنها نظارت می‌کند و در پایان هر فصل گزارش جمع‌بندی را به دبیر ستاد مرکز ارائه می‌دهند.

درویشی با بیان اینکه اگر در این زمینه، آمران معروف و ناهیان از منکر مورد بی‌حرمتی قرار بگیرند، این دفاتر از آنها حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: طی سال جاری 145 مورد خودرو امر به معروف و نهی از منکر شدند که از این تعداد 80 مورد اعمال قانون شده است.

وی در خصوص نظارت بر اماکن عمومی اظهار کرد: طی سه مرحله از مجتمع‌های تجاری بازدید صورت گرفته و ارسال گزارش آن به تهران، سبب شد تا در کشور الگوی دیگر شهرها شویم.

معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان همدان یادآور شد: در مجتمع‌های مسکونی، فضاسازی‌های فرهنگی خوبی در نظر گرفته شده که توانستیم به عنوان نمونه در کشور مطرح شویم که بخشی از آن به شهرستان همدان بر‌می‌گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار