محسن دلیلی*

ار قیچی در دوران کرونایی کمتر استفاده کنید

کنسرت گروه لیان شامگاه گذشته با حاشیه های بسیاری همراه بود و آخرین اجرای نوروزنامه (کنسرت آنلاین) با اتفاقاتی روبرو شده بود که پیشتر ان را در صداوسیما می دیدیم ، گرفتن آنتن به خاطر انتقاد حضور نیافتن یک عروسک به همراه عروسک گردانش را یک بار در پایان سال گذشته در برنامه فرمول یک علی ضیاء دیده بودیم و این بار این اتفاق در سامانه vod افتاد.

کد مطلب: ۱۰۳۵۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ار قیچی در دوران کرونایی کمتر استفاده کنید

1) تصور کنید در سینما نشسته‌اید و در حال دیدن فیلمی هستید که آن را خیلی دوست دارید. همراه با خانواده و دوستان، پیش از شروع فیلم، می‌گویید و می‌خندید و از کاری که قرار است تماشا کنید تعریف می‌کنید.

فیلم شروع می‌شود و شما محو تماشای فیلم هستید. بعد از گذشت 40 دقیقه از فیلم، برق سینما می‌رود و شما نمی‌توانید ادامه فیلم را تماشا کنید. چه حالی می‌شوید؟ دیدن ادامه فیلم بعد از 2 ساعت معطلی چه حسی به شما می‌دهد؟ اصلا آن فیلم را در آن سینما می‌بینید؟ قطعا من اگر باشم از سینما بیرون می‌زنم و تا مدت‌ها به سینمایی که وسط تماشای فیلم، برق آن قطع شده نمی‌روم.

2) در عین ناباوری نوازنده لیان در کنسرت زنده بدون تماشاگر، اعلام کرد که چون نام محمد بحرانی در لیست گروه نبوده اجازه حضور روی صحنه ندارد و... ادامه صحبت‌هایش قطع شد.

شاید شما هم شامگاه گذشته مانند من و بسیاری از مردم دیگر نیم ساعت اول اجرای گروه لیان را در اجراهای زنده‌ای که هر شب پخش می‌شد دیدید. چند ساعت پیش از این اجرا، خبر آمد که عروسک جناب‌خان و محمد بحرانی نیز به عنوان مهمان‌های ویژه در این اجرا حضور دارند. قطعا حضور این کاراکتر عروسکی،کنار گروه لیان می‌توانست جذابیت‌های بیشتری به جمعه شب همه ما بدهد.اما همانطور که محسن شریفیان اعلام کرد از حضور جنابخان و بحرانی جلوگیری و موجب ناراحتی نوازندگان گروه بیان شد که اعلام کردند به همین دلیل اجرا را به پایان می‌رسانند.

نوازنده نی‌انبان گروه در حال گلایه و ابراز نارراحتی بود که ناظر پخش (نماینده صداوسیما) آنتن را به اصطلاح از برنامه گرفته و اینگونه برنامه را به پایان رساندند.
3) خبر دادند که ادامه اجرای گروه لیان، با جناب خان ساعت 23 ادامه پیدا می‌کند. اتفاقی که با 20 دقیه تاخیر بالاخره افتاد و درست حس تماشای ادامه فیلم بعد از وصل شدن برق سینما را داشت که هیچ حسی را برای دنبال کردن به مخاطب نمی‌داد.

4) این دست اتفاق‌ها برای ما عادت است و هیچ تعجبی ندارد. صداوسیما برای مخاطبان امشب گروه لیان، مانند همان سینمایی بود که برای مدتی ما را از خودش راند. وقتی قطعه موسیقی «اصفهان» (دلم میخواد به اصفهان برگردم) از پاستاریونی، یک فیلم کودک و نوجوان هنگام پخش از صداوسیما، حذف می‌شود، وقتی نام فیلم «جدایی نادر از سیمین» از یکی از آیتمهای طنز صداوسیما که پیش از این در شبکه نمایش خانگی بود، حذف می‌شود، وقتی با حذف کاراکترها از فیلمهای حتی ایرانی، روند داستان راتغییر می‌دهند، نباید انتظار داشت که این سازمان، برای دل مردم و برای شادی مردم از برخی رفتارهای خود عقب‌نشینی کند. فکر میکنند با ساخت چندین و چند پایتخت و دورهمی و چه و چه، مردم میزان رضایتشان از مجموعه تلویزیون، بالا می‌رود اما واقعیت این است که این رویه رهش به ترکستان ختم می‌شود.
این روزها موقعیت مناسبی برای جلب اعتماد مردم و بازگشت مخاطبان از دست رفته بود که این رویا عملا محقق نشد. از طرف دیگر بار دیگر برای فعالان رسانه و فضای مجازی روشن شد که رویای شبکههای آزاد اینترنتی نیز بر باد رفته و باید همان ماهواره را آتش کرد و با همین فرمان که هستیم جلو برویم و باز باید گفت که کاوهای پیدا نخواهد شد در این وانفسای صدا و سیما و کاشکی اسکندری پیدا شود.
پنج) رسالت تلویزیون تعاملی تیوا، ارائه محتوای مناسب به مخاطب بود که در این ایام با همکاری شهرداری تهران، توانست جلوتر از سایر VODها و تلویزیون‌های اینترنتی، این اتفاق را به حد مطلوبی رقم بزند تا ما نیز از این اتفاق خرسند باشیم اما کاش در شرایطی که قرار داریم بعضی‌ها قیچی‎هایشان را کنار گذاشته و سیگارشان را دود می‌کردند.

روزنامه نگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار