ایده دانش آموزان مشهدی ، کشوری شد

تولید و توزیع ماسک در مناطق محروم توسط دانش آموزان مشهدی

به مددالهی کرونا را شکست می دهیم

مشهد (پانا) -– قرارگاه جهادی دانش آموزی "سربازان حاج قاسم" به منظور تولید ماسک از 24 اسفند ماه راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تولید و توزیع ماسک در مناطق محروم توسط دانش آموزان مشهدی

اسفند 1398، تاریخی است که هیچ گاه از خاطرمان نخواهد رفت. فقط یک ماه مانده بود تا سالمان را تحویل دهیم و وارد شدن به سالی جدید را جشن بگیریم. فقط یک ماه مانده بود تا خستگی سالی پر دردسر را از تنمان بیرون کنیم و نوید روزهای خوب را به خود بدهیم که ناگاه ماجرای شیوع کرونا، خستگی را بر تنمان دو چندان کرد.

اسفند 1398، تاریخی است که در تقویم هایمان ماندگار خواهد شد. سالی که پایانش همراه شد با رشادت هایی از عمق جان و جانفشانی هایی با طعم شهادت؛ پایانی که باری دیگر انسانیت را آغاز کرد.

راه حاج قاسم ادامه دارد

در گوشه ای از مشهد الرضا، دختران و پسران بسیجی با نیروی غیرت و عفت خود، باری دیگر یاد و خاطره اسطوره بسیجی شان "شهید محمد حسین فهمیده" را زنده کردند. قرارگاه سربازان حاج قاسم به همت آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد و سازمان بسیج دانش آموزی خراسان رضوی، در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه بدیع راه اندازی شد. این قرارگاه دارای 2 واحد خواهران و برادران است که از 24 اسفند ماه اقدام به تولید ماسک کرده اند و پس از استرلیزه شدن آنها در دانشگاه علوم پزشکی، در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

این روزها 150 دانش آموز بسیجی و متدین، مثل همیشه پشت میز و نیمکت های خود می نشینند، اما در دستان آنها به جای کتاب و قلم، پارچه های سفیدی است که تبدیل به سلاحی در برابر ویروس کرونا خواهند شد.

سید رضا خاتم پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد با بیان اینکه دانش آموزان پایه کار و جهادی ما، شور و شرف را به جامعه منتقل می کنند اظهار کرد: نوجوانان و جوانان حاضر در این قرارگاه که میانگین سنی آنها 15 سال است، این روزها دفاع مقدس، سردار سلیمانی و اقدام جهادی در شرایط بحرانی را سرمشق خود قرار داده اند و حقیقتا در این مدت زمان 150 سرباز ورزیده حاج قاسم در این قرارگاه تربیت شده است.

وی در ادامه افزود: در صورت تامین مواد اولیه، امکان تولید 3000 ماسک در روز و ضد عفونی کردن کلیه مدارس شهر مشهد توسط قرار گاه جهادی سربازان حاج قاسم را داریم.

ایده دانش اموزان قرارگاه " سربازان حاج قاسم " کشوری شد

با شیوع ویروس کرونا، شعار " کرونا را شکست می دهیم " در شبکه های مختلف تلوزیونی نقش بست، اما این شعار در قرارگاه سربازان حاج قاسم با پیشوند هایی شامل: به اذن الله، به پشتیبانی ائمه اطهار، به یاری امام رضا(ع) و ... بر در و دیوار نصب شده بود.

خاتم پور در این باره عنوان کرد: اینگونه نوشتن جملات به ما نشان می دهد که دانش آموزان ما از فرهنگ اسلامی و دینی و توکل و توسل به ائمه اطهار برخوردار هستند. در جریان بازدید هایی که توسط مسئولین از این قرارگاه انجام می شد، این موضوع رسیدگی شده و نهایتا با گذشت چند روز مشاهده کردیم که شعار در صدا و سیما تغییر کرده و به شکل " به مددالهی کرونا را شکست می دهیم" نوشته شده است. این مایه مباهات ماست که نقطه شروع این شعار از قرارگاه حاج قاسم بوده است.

تقدیر از خادمین سلامت

اما فعالیت های سربازان حاج قاسم فقط به تولید و توزیع ماسک ختم نمی شود. ضدعفونی کردن فضاهای آموزشی و معابر عمومی، کمک به آگاهی بخشی و دانش افزایی خانواده ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز از دیگر اقدامات این دانش اموزان است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک گفت: دانش آموزان ما در روز 12 و 13 فروردین ماه، ضمن قدردانی و تشکر و تبریک اعیاد به مدافعان سلامت در نیروی انتظامی، ایستگاه راهنمایی و رانندگی، آتش نشانی، پلیس راه مشهد و پاکبان های شهرداری و... با تقدیم گل به این عزیزان تا حدودی خستگی را از تن آنان در آوردند.

این است گوشه ای از اقداماتی که امروز، دانش آموزان و فرهنگیان در جهت نابودی کرونا در قرارگاه سربازان حاج قاسم انجام می دهند. کرونا گرچه بد بود؛ اما درس همیاری و انسانیت را به لیست دروس اضافه کرد و دانش آموزانی که گاهی از امتحان و مدرسه فراری بودند را با شوق و اشتیاق بر سر میزهای خود در مدرسه شان نشاند و امتحان رشادت را از آنان گرفت و مهر قبولی را بر کارنامه شان زد. کرونا معلمی خشن بود که به ما دانش آموزان یاد داد که هیچ درسی مهم تر از همکاری کردن و یاری رساندن به یکدیگر و انسان بودن نیست.ا

این امتحان تا زمانی ادامه خواهد داشت که همه دست به دست هم دهیم، انسانیت را تمرین کنیم و کمک کردن بدون چشم داشت به یکدیگر را یاد بگیریم.

حانیه سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار