مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک مشهد :

بهترین دانش آموزان ما ، فرزندان شهدا هستند

مشهد (پانا) - مراسم تکریم دردانه های شهدای مدافع حرم با حضور مسئولین کشوری و لشکری و به میزبانی اموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۵۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
بهترین دانش آموزان ما ، فرزندان شهدا هستند

خاتم پور ، مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک با بیان اینکه شهدا و خانوده انان دارای ارزشی بسیار میباشند گفت : هدف از برگزاری مراسم تکریم دردانه های شهدای مدافع حرم ، این بود که ادای تکلیفی داشته باشیم نسبت به شهدای عزیز و دین خودمان را به آنان که از جان خود ، برای امنیت ایران و جهان اسلام گذشتند ادا نماییم . از طرفی دیگر ، بهترین دانش اموزان ما فرزندان شهدای مدافع حرم می باشند و تا کنون فرصتی پیش نیامده بود که بتوانیم همه این عزیزان را در مکانی واحد دور هم جمع نماییم ؛ به لطف خدا امروز این توفیق را داریم تا برای اولین بار در استان خراسان رضوی در این محفل و مجلس از این عزیزان تکریم کرده و از آنان خواهش کنیم تا از پدران شهیدشان بخواهند که مارا هم شفاعت کنند تا انشالله ماهم بتوانیم به جمع شهدای گرانقدر ملحق شده و ادامه دهنده راه آنان باشیم .

وی در رابطه با خدماتی که به فرزندان شهدای مدافع حرم اعطا میشوند اظهار نمود: بنیاد شهید ، خدماتی را به این عزیزان ارائه میدهد . ما هم در ستاد و اداره شهیدان برای ایشان برنامه ریزی هایی داریم . امروز در این مراسم ، از انها تقدیر و تجلیل به عمل می اید و هدایای مختصری ارائه داده میشود . ما می خواهیم این تلنگر را به تمام مسئولان استان بزنیم که دست به دست هم بدهیم و این دانش اموزان را که فرزندان شهدای مدافع حرم می باشند ، تکمیل کرده و جایگاه ویژه آنان را در جامعه تحکیم نماییم .

خاتم پور ادامه داد : مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خود می فرمایند ( اگر شهدای مدافع حرم نبودند ، هیچ اثری از حرم اهل بیت نبود ) در این فرمایش بسیار عمیق ، اقا نفرمودند که هیچ اثری از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه ، نفرمودند هیچ اثری از حرم حضرت امام حسین (ع) ، بلکه فرمودندهیچ اثری از حرم اهل بیت نبود ؛ این یعنی که حرم اقا علی بن موسی الرضا (ع) در نقشه ها و دسیسه های دشمنان اسلام وجود داشته است . شهدا عجب کار بزرگی کردند ؛ انان امنیت ، ازادی ، مجد و سرافرازی را خریدند و به ما ارمغان دادند .

مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک خاطر نشان کرد : دانش اموزان عزیز بعنوان رهروان شهدا و آینده سازان ایران اسلامی و بعنوان کسانی که فردای ایران متعلق به آنان است وظیفه دارند که با آرمان های شهدا آشنا شوند و پیام ان بزرگواران را دریافت کنند و در جهت عملیاتی کردن اهداف شهدا ، با تمام توان و وجود خود گام بردارند .

وی در نهایت عنوان نمود : به نظر من ، این فرزندان شهدا میباشند که بایستی به ما چیزی بگویند و باید به حال ما تاسف بخورند . با ارزش ترین انسان های روی زمین در طول تاریخ کسانی بودند که همانند این بچه ها در کودکی شان یتیم شدند . نبی مکرم اسلام که اشرف همه بندگان حضرت پروردگارمیباشند پیش از تولدشان پدرشان به شهادت رسیدند . بنابراین می توان دریافت که این کودکان پدری دارند به نام امام علی (ع) که یکی از القاب ایشان " ابو الایتام " است ؛ این کودکان غمخواری دارند به نام امام حسین (ع) که به خوبی انان را درک میکند ، زیرا رقیه او نیز در سن همین بچه ها بودکه یتیم شد . این کودکان خیلی ارزشمند هستند و هر آنچه را که خوبان جهان دارند ایشان همه انها را یکجا دارا هستند . من از فرزندان شهدا می خواهم که این منزلتی که حضرت پروردگار به انان عطا کرده است را قدر بدانند و به ان افتخار نمایند و برای ما از پدران خود طلب شفاعت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار