استاندار گیلان: نیروی متخصص نیاز جدی حوزه درمان است

رشت (پانا) - استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در حوزه زیرساخت های درمانی از متوسط کشور پایین‌تراست، گفت اکنون نیاز جدی استان تامین کادر درمانی است و به پزشک عمومی، متخصص و کمک پرستار نیاز مبرم وجود دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار گیلان: نیروی متخصص نیاز جدی حوزه درمان است

به گزارش ایرنا، ارسلان زارع در این زمینه عنوان کرد: کادر درمانی استان به سبب فشار کار سنگین و متمادی خسته شده و گیلان بنا به شرایط خاص، همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید به تقویت نیروی انسانی و کادر درمانی به ویژه در شرایط کنونی توجه جدی شود، اظهار کرد: کادر درمانی، فداکارانه در حال خدمت است و در این میان تعدادی از پزشکان و پرستاران ما در مسیر ایثارگری اجتماعی، شهید راه خدمت شدند و با همه این مسائل و تالمات؛ همچنان همه تلاشگران عرصه سلامت در فضای همدلانه و با روحیه ای جهادی، پای کار هستند.

زارع با تاکید بر اینکه بارها و بارها اعلام کرده ایم گیلان همچنان یکی از کانون های بحرانی شیوع و گسترش کرونا در کشور است، افزود: از این رو دائم و به اشکال مختلف با بیان اینکه مهمترین مولفه در پیشگیری و موفقیت برای مقابله با این بیماری؛ خودمراقبتی، دیگر مراقبتی و رعایت توصیه های بهداشت فردی و اجتماعی است از مردم خواسته ایم به این توصیه ها عمل و از تردد غیر اضطراری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه باید به این باور برسیم که خانه، امن ترین مکان برای حفظ سلامت مردم و اقدامی عملی در جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترل این بیماری است، بیان کرد: بررسی ها و شواهد نشان می دهد امروز مردم استان به اهمیت این امر رسیده و اکثریت آنان تلاش می کنند این توصیه‌ها را رعایت کنند.

او اظهار کرد: در این میان جمعیت اندکی هم هستند که این مهم را جدی نگرفته و به فراموشی سپرده اند و همین مساله موجب تداوم نگرانی و دغدغه جدی برای مسئولان استان شده است.

او با اشاره به قرار داشتن در ایام پایانی سال، گفت: این روزها و ایام نوروز را یک تهدید بالقوه می دانیم زیرا در صورت مسافرت هموطنان به گیلان به طور قطع شاهد پراکنش ویروس و افزایش شمار مبتلایان و بحران جدید خواهیم بود که این امر کار کنترل بیماری را با دشواری هایی جدی مواجه می کند.

او با تاکید بر اینکه گیلان همواره به عنوان یکی از مهمترین اهداف گردشگری در ایام آخر سال و نوروز بوده است، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در تمامی شهرستان‌های استان به صراحت اعلام می‌کنم که هموطنان به گیلان سفر نکنند و نوروز امسال را در منزل و کنار خانواده خود جشن بگیرند.

وی اظهار کرد: به سبب آلودگی که در محیط و جغرافیای گیلان وجود دارد؛ تاکید می کنم که هموطنان مسافرت خود را به ایام تابستان موکول کنند و حضور تفریحی مسافران و حتی ترددهای غیرضروری داخل شهری و داخل استان اجحاف به مردم است، زیرا هر مبتلا و بیماری که به مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما اضافه شود؛ بار بزرگتری بر دوش فداکاران عرصه سلامت استان که هم اکنون فشار زیادی را تحمل می کنند، خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار