رئیس دانشگاه شیراز:

ضدعفونی هوشمند بانک‌ها در شیراز/ به سمت مهار کرونا خواهیم رفت

شیراز(پانا)- رئیس دانشگاه شیراز از اجرای طرح ضدعفونی هوشمند در ورودی بانک‌ها به دلیل پخش این ویروس از طریق پول و ازدحام جمعیت خبر داد و با اشاره به اینکه اقدامات جهادی صورت گرفته یکی از عوامل کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس نسبت به سایر شهر ها و استان ها بوده است گفت:با اقدامات صورت گرفته به سمت کنترل ویروس کرونا خواهیم رفت اما با این حال خطر در یک قدمی مردم قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ضدعفونی هوشمند بانک‌ها در شیراز/ به سمت مهار کرونا خواهیم رفت

حمید نادگران در نشست خبری مجازی خود با بیان اینکه استان فارس و شهر شیراز علی‌رغم تمام مشکلات در صدر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده قرار دارد اظهار امیدواری کرد که با همکاری و فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی این مهم ادامه پیدا کند.

نادگران اقدامات انجام شده توسط دانشگاه شیراز برای مقابله با ویروس کرونا را تشکیل ستاد مقابله با کرونا در سطح مدیران عالی دانشگاه و اتخاذ همکاری‌های لازم به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در سطح کارکنان و دانشجویان، تعطیلی تمام کلاس‌های آموزشی تا اطلاع ثانوی، تخلیه کلیه خوابگاه‌های دانشجویی، توقف فعالیت سلف‌های دانشجویی و تجمعات دانشجویی،تعویق گردهمایی‌های دانشجویی،آموزش لازم مدیران امور اداری دانشگاه در خصوص راه‌های پشگیری از کرونا، برشمرد و افزود: آموزش نیروهای خدماتی و تهیه دستگاه‌های محلول‌پاش و گندزدای ساختمان،فراهم‌سازی اقدامات لازم به منظور ایجاد شرایط ویدئو کنفرانس، تهیه الکل و ماسک و مواد ضدعفونی کننده، شیفت‌بندی در حوزه اداری، تهیه و توزیع بروشور آموزشی در بین کارکنان, اعزام همکاران با شرایط ویژه،ارسال پیام‌های آموزشی،تهیه توزیع بسته‌های سلامت روانی اجتماعی از دیگر اقدامات دانشگاه برای پیشگیری از شیوع کرونا بوده است.

او ادامه داد: اقداماتی که در زمینه غربالگری انجام می‌شود پیرو دستورات ستاد بحران مبارزه با کرونا است که اگر قرار به انجام غربالگری باشد توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد. کارکنانی که در دانشگاه مشغول کار هستنندهیچگونه ارباب رجوعی ندارد و در حد امکان به مرخصی فرستاده می‌شوند.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه هیچگونه ابتلا به ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گزارش نشده است گفت: در شهر شیراز اقدامات فوری برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام شد و استاندار با تشکیل جلسات با درخواست از کلیه دستگاه‌‌ها تمام اقدامات را انجام داده‌اند.

نادگران ادامه داد: دانشگاه شیراز سعی کرده است در راستای تدابیر دولت و ستاد کشوری مبارزه با کرونا پیش برود و در این راستا برخی از گروه‌های آموزشی و پژوهشی وارد عمل شده‌اند که از جمله این اقدامات می‌توان به تشکیل کارگروه پژوهشی در زمینه ویروس و ویروس شناسی و تشکییل کارگروه سلامت و زدعفونی کردن هوشمند اشاره کرد.

او با بیان اینکه محل اعتبارات استان آماده همکاری با دانشگاه شیراز در راستای ساخت واکسن ویروس کرونا است گفت: کارگروه سلامت روان به صورت خودجوش برای اطلاع‌رسانی به مردم و ساخت کلیپ در قالب توصیه‌های آموزی و بهداشتی تشکیل شد و گام موثری برای آگاهی مردم بود.

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز مردم را بحران‌ها تنها نخواهد گذاشت و همراه و همقدم مردم خواهد بود از سوی دانگاه شیراز اعلام آمادگی کرد که مواد الکی تولید شده و موجود در بازار را راستی آزمایی کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه شیراز نیز ادامه داد: ویروس کرونا می‌تواند بیوتروریست باشد و امکان دارد با ایجاد تغیراتی به ایران و چین فرستاده شده باشد اما در حد یک نظریه است و نمی‌توان به صورت قطعی پاسخ داد.

علیرضا افشاری‌فر از مسئولین درخواست کرد تا کارگروه تشکیل شده در دانشگا ملی مورد حمایت مسئولین استانی و ملی قرار گیرد تا امکان ساخت واکسن ویروس کرونا ایجاد شود و برای ویروس‌های بعدی توانایی و آمادگی لازم را داشته باشد.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز نیز ارسال پیام های روانشناختی در قالب بیش از 40 ویدئو کلیپ،تولید و انتشار پیام های مشاوره‌ای در خصوص نحوه برخورد با کودکان در شرایط قرنطینه،بازی‌های خانگی،داستان‌های دانا و کرونا برای رده سنی الف و ب و داستان پادکست صوتی را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه شیراز برشمرد و افزود: مردم می‌توانند این مطالب را در سایت در سایت SHIRAZU.IC.IR وfarhangi.SHIRAZU.IC.IR مشاهده کنند.

به گفته‌ی علی حفیظی یکی از اقدامات صورت گرفته توسط تشکل‌های دانشگاه شیراز ارسال نامه‌ای به استاندار مبنی بر لزوم بررسی منع آمد و شد به استان فارس بود که مورد بررسی استاندار قرار گرفت.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار