فرهنگیان فارس دست به کار تولید ماسک شدند

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تولید ماسک در هنرستان‌های این استان و استفاده از ظرفیت هنرآموزان و هنرجویان خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۲۹۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان فارس دست به کار تولید ماسک شدند

فرهاد اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا ادامه داد: ماموریت و رسالت اصلی آموزش‌وپرورش در راستای تعلیم و تربیت است اما این نهاد بدلیل گستردگی و ارتباطات اجتماعی وسیعی که دارد در بحران‌ها همیشه پیشرو بوده و حتی در زمان جنگ که یک بحران بزرگ ملی بود آموزش و پرورش نقش خود را در ابعاد مختلف ایفا کرد و فرهنگیان چه در خط مقدم و چه در پشتیبانی پشت خط جبهه فعالانه حضور داشته‌اند.

او ادامه داد: آموزش‌و‌پرورش با وجود اینکه یک دستگاه فرهنگی و تربیتی است اما همواره در صحنه‌ها و اتفاقات اجتماعی، حضوری موثر داشته است و امروز نیز با توجه به شیوع کرونا و اتفاقاتی که رخ داده شاهد بسیج عمومی در کشور هستیم، ما نیز در آموزش‌وپرورش فارس در این راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

او اظهار کرد: در بحث آموزش دانش‌آموزان اجازه ندادیم که آموزش تعطیل شود و روی زمین بماند و همه معلمان با یک بسیج همگانی سعی کردند آموزش را به تمام خانه‌ها ببرند.

اسماعیلی افزود: در بحث آموزش مجازی سعی کردیم تکنیک‌ها، ابزارها و روش‌ها را به همکاران ارائه دهیم و مانع این بسیج همگانی نشویم و در کنار این صدا وسیما هم مکمل بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به دیگر اقدامات موثر فرهنگیان فارس در زمینه پیشگیری از جمله خرید تجهیزات ضدعفونی کننده سطح شهر و استقبال خودجوش فرهنگیان در این امر، گفت: همکاران فرهنگی ما در حوزه هنرستان‌ها اقدام به خرید مواد اولیه برای تهیه ماسک کرده‌اند تا از ظرفیت هنرستان‌ها برای تامین ماسک استفاده کنیم.

او اظهار کرد: هنرستان‌های ما ظرفیت دوخت دارند و تلاش می‌کنیم تا با کمک هنرآموزان که در واقع دبیران هنرستان‌ها هستند و هنرجوها که همان دانش‌آموزان هستد ابتدا نیاز همکاران خود به عنوان بخشی از مردم جامعه را رفع کنیم و مابقی را در اختیار دستگاه‌های مربوطه برای توزیع قرار می‌دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ما کار را شروع کرده‌ایم و برای تهیه مواد و خرید از خیرین استفاده خواهیم کرد گفت: ما ابتدا تولید 3 هزار ماسک را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اکنون که یک پدیده اجتماعی مهم رخ داده است، قطعا خیرین مثل همیشه پای کار می‌آیند ولی ظرفیت افزایش تولید در صورت تهیه مواد اولیه موجود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار