صنایع قزوین الکل استان های قم، تهران، گلستان و البرز را تأمین می کنند

پانا (قزوین) - معاون اقتصادی استانداری قزوین از تأمین الکل مورد نیاز استان‌های قم، تهران، گلستان و البرز توسط صنایع استان قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۷۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
صنایع قزوین الکل استان های  قم، تهران، گلستان و البرز را تأمین می کنند

کارگروه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین با حضور تابش مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور، عیسی قبادی معاون اقتصادی استانداری، نبیل رئیس سازمان صمت، قجر بیگی معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران و مدیران چند واحد صنعتی در محل سازمان صمت قزوین تشکیل شد.

عیسی قبادی در این جلسه اظهار کرد: ویروس کرونا به عنوان یک پدیده همه کشور را درگیر کرده و خیلی از کشورها در تأمین ماسک مشکل جدی دارند و فکر نکنیم فقط ما دچار چالش شده ایم.

او بیان کرد: در این شرایط نباید فقط به تقاضا دامن بزنیم بلکه باید با برنامه ریزی و فعال کردن همه ظرفیت‌ها با افزایش خط تولید در استان بتوانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به اینکه در استان قزوین در زمینه تأمین الکل و مواد ضد عفونی کننده و ژل بهداشتی وضعیت مطلوب است، تصریح کرد: با یک ساماندهی قادریم هم نیاز خود و هم برخی استان‌ها را تأمین کنیم اما در تأمین ماسک مشکلاتی داریم که باید برای آن تدبیر شود.

او تاکید کرد: در استان واحد تولید ماسک که ظرفیت بالایی داشته باشد نداریم؛ اما دو واحد کارگاهی که تولید ماسک صنعتی دارد با تغییر خط تولید بخشی از نیازها را تأمین خواهیم کرد.

قبادی افزود: تصمیم اشتباهی که داروخانه‌ها را از عرضه ماسک منع کرد موجب نابسامانی در توزیع شد که با جبران این اشتباه امیدواریم به‌زودی این وضعیت بهبود یابد.

او با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته با صنایع استان، ابراز کرد: در استان واحدهای تولید شوینده را مجاب کردیم تغییر خط تولید دهند و محلول ضد عفونی تولید کنند که مواد اولیه آن الکل است که با افزایش ظرفیت کارخانه بیدستان این مشکل هم برطرف می‌شود.

قبادی از تأمین الکل مورد نیاز استان‌های قم، تهران، گلستان و البرز خبر داد و گفت: وظیفه داریم به سلامت همه هموطنان خود کمک کنیم و انتظار داریم از سایر استان‌ها برای تأمین ماسک در قزوین هم اقدام شود.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: دانشگاه پزشکی قزوین در این مدت خیلی خوب این مشکل را مدیریت کرد و در کمیته پشتیبانی دو روز است تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی به میزان کافی آغاز شده و به نظر می‌رسد داروخانه‌ها و مراکز آرایشی و بهداشتی بهترین محل توزیع این اقلام است که باید ساماندهی مناسب صورت گیرد.

او تأمین مواد بهداشتی مراکز عمومی، بیمارستانها، جایگاه‌های سوخت؛ رستوران‌ها، را ضروری دانست و عنوان کرد: مبادی ورودی و خروجی شهر قزوین باید کنترل دقیق شود با قرنطینه افراد مشکوک از تردد به استان قم و مناطق آلوده جلوگیری شود.

قبادی افزود: توزیع مواد ضد عفونی و ماسک در ۱۵۰ داروخانه سطح شهر قزوین به زودی آغاز می‌شود تا شهروندان به راحتی به این اقلام دسترسی پیدا کنند.

قبادی ادامه داد: کادر درمانی، پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی خاکریز اول در مبارزه به بیماری کرونا محسوب می‌شود و جا دارد از تلاش ایثارگرانه این بزرگواران تشکر و قدردانی کنیم.

تابش معاون وزیر صنعت شب گذشته از چند واحد تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده در شهر صنعتی البرز دیدن کرد و برای افزایش تولید و تأمین مواد اولیه قول مساعدت داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار